143336
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
در قالب ۱۲ همایش صورت گرفت؛

آشنایی یک هزار بانوی شاغل با سلامت مادر و کودک در ادارات کل قزوین

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: ۱۲ همایش با موضوعات سرطان سینه، باروری سالم و سلامت مادران برای بانوان شاغل در ادارات کل در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، 12 همایش با موضوعات سرطان سینه، باروری سالم و سلامت مادران برای بانوان شاغل در ادارات کل استان قزوین برگزار شد.

سیدعلیرضا خونساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: این همایش‌ها برای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر اجرای هماهنگ برنامه‌های ابلاغی در خصوص سلامت مادران و کودکان با اقدام از سوی امور بانوان و خانواده استانداری و امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

به گفته وی در این همایش‌ها که از هفته اول دی تا پایان بهمن ماه سال جاری برگزار شد، بیش از یک هزار تن از بانوان شاغل در ادارات کل، توسط مدرسان مرکز بهداشت شهید بلندیان با سرطان سینه و راه‌های پیشگیری از آن، سلامت مادر و کودک، باروری سالم و افزایش جمعیت آشنا شدند.

 

لیدا زرگینی کارشناس مسؤول سلامت جمعیت و خانواده شهرستان قزوین هم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های کلی جمعیت و تأکید بر نقش ایجابی عامل جمعیت در پیشرفت کشور، لزوم برنامه‌ریزی‌های جامع در این خصوص را دلیل برگزاری این همایش‌ها عنوان کرد.

وی گفت: آموزش و دانش‌افزایی بانوان شاغل و افزایش سلامت مادران و متعاقب آن، سلامت خانواده و رشد فرزندآوری، حساس‌سازی بانوان با رویکرد مراجعه شاغلان به مراکز خدمات جامع سلامت برای دریافت خدمات نوین سلامت و انجام خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی از اهداف این طرح بود.

کارشناس مسؤول سلامت جمعیت و خانواده شهرستان قزوین مطرح کرد: بانوان آموزش‌دیده در قالب پیام‌آوران سلامت در حوزه کاری و خانوادگی خود عمل می‌کنند.

 

گفتنی است در این همایش‌ها، بسته‌های آموزشی شامل چهار لوح فشرده با موضوعات ورزش در زنان و مردان، نوجوان سالم و سلامت مادر و کودک بین ادارات کل در استان توزیع شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار