193832
۰۲ بهمن ۱۳۹۷
رئیس مرکز بهداشت خاش؛

واکسیناسیون بیش از ۲۹ هزار کودک در خاش انجام شد

رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: بیش از ۲۹ هزار کودک خاشی زیر ۵ سال از خدمات طرح ایمن‌سازی فلج اطفال بهره‌مند شدند‌.

به گزارش کودک پرس ، علی نقی زاده اظهار داشت: با توجه به شرایط استراتژیک استان و همسایگی با کشورهای پولیواندمیک افغانستان و پاکستان، حفظ و ارتقای سطح پوشش ایمنسازی فلج اطفال بعنوان یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه بیماری ها بشمار میرود.

وی افزود: افزایش آگاهی ها با استفاده از طرح برنامه و حساسیت پرسنل شبکه بهداشت ودرمان در اجرای این طرح و همچنین همکاری مردم سبب شده تا در طی ۱۸ سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در حوزه شهرستان خاش گزارش نشود.

نقی زاده خاطر نشان کرد: بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای به حداقل رساندن خطر ورود ویروس و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال(پولیو)ضرورت دارد عملیات ایمنسازی فلج اطفال در دو نوبت بهمن و اسفند سال جاری درب منازل انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت خاش تصریح کرد: بیش از 500 نیروی بهداشتی شامل 18پزشک، 18کارشناس ناظر، 52کاردان بهداشتی و 360 نفر بهورز و سایر نیروهای خدماتی در قالب200 تیم بهداشتی با مراجعه به منازل ۴۲ هزار و ۲۳۹ خانوار در شهرستان نسبت به خوراندن واکسن پولیو به بیش از 29هزار کودک زیر5سال اقدام خواهند نموده اند.

وی یاد آورشد: جلسات آموزشی طرح ایمنسازی تکمیلی فلج اطفال برای کارشناسان ستادی و داوطلبین سلامت محلات برگزار شد و در نظر داریم تا کلاس های آموزشی مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت را در پایگاه های سلامت،خانه های بهداشت به زودی برنامه ریزی و اجرا کنیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار