142776
۰۸ اسفند ۱۳۹۶
با حضور مسؤولان آموزش و پرورش و مخترعان نوجوان؛

هشتمین جشنواره جابربن حیان دانش‌آموزی در بندرعباس برگزار شد

معاون اموزش ابتدایی ناحیه دو گفت: هشتمین جشنواره با حضور ۱۲۰ طرح دانش‌آموزی در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برگزار شده و در پایان هیات داوران سه طرح برتر را معرفی خواهند نمود.

به گزارش کودک پرس ، صبح روز گذشته با حضور معاون آموزش ابتدایی ناحیه 2 بندرعباس و بیت اللهی معاون آموزش ابندای سازمان آموزش و پرورش هرمزگان جشنواره جابربن حیان د رمدرسه محبوبه دانش افتتاح شد.

معاون اموزش ابتدایی ناحیه دو گفت: هشتمین جشنواره با حضور ۱۲۰ طرح دانش آموزی در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی برگزار شده و در پایان هیات داوران سه طرح برتر را معر فی خواهند نمود.

وی گفت: هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی بالا بردن انگیزه تلاش و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان در تمامی مقاطع است .

 

 

کریمی افزود: دراین جشنواره پروژه های علمی پژوهشی دانش آموزان دختر و پسر از مدارس مختلف سطح شهر مورد بازدید و قضاوت داوران قرار می گیرد و در پایان از طرح های برتر با جوایز ارزنده تقدیر خواهدشد.

وی بیان کرد: جشنواره جابربن حیان هر سال در استان برگزار می شود و طرح هایی که براساس معیارهای مشخص شده انتخاب شده اند به قسمت برگزیدگان راه می یابند و در مراحل بعدی طرح های اولیه منسجم تر وپخته تر شده وبه جشنواره خوارزمی راه می یابند.

 

 

این مقام مساول با اشاره به حذف پیک های نوروزی دانش آموزان گفت: بخشنامه ای از وزارت اموزش و پرورش به استانها ارسال شده که تکالیف نوروزی در نوروز ۹۷ ممنوع است ودانش آموزان باید بتوانند در ایام تعطیلات نوروزی شرایطی را فراهم کنند تا در کنار خانواده و در محیطی پویا با طبیعت ارتباط برقرار کنند و آن را در قالب داستان گزارش کنند وبیشتر به کارهای پژوهشی وتحقیقاتی بپردازند.

کریمی در پایان تاکید کرد: امیدواریم جشنواره های علمی هر ساله در استان برگزار شده و برگزیدگان بتوانندبه المپیادهای کشوری و بین المللی هم راه یافته و مسیر تولید علم ودانش را از مدرسه آغاز می شود پربار سازند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار