14273
۰۱ دی ۱۳۹۵

مهدی شفیعی: نگاه مسئولین همدان به جشنواره کودک و نوجوان، بین المللی نیست

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسئولین استان همدان نگاه بین المللی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ندارند

به گزارش کودک پرس، مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: در سالهای ابتدایی میزبانی همدان، برای این رویداد بین المللی سنگ تمام گذاشته می شد ولی بعد از گذشت چند سال و در سالهای اخیر این جشنواره به تکلیف اداری برای مسئولین استان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: امسال با وجود استقبال خوب از جشنواره متأسفانه به نظر می‌رسد در بخش تبلیغات استانی جشنواره خوب ظاهر نشد و من فکر می کنم مدیران کلان و فرهنگی احساس کنند که این جشنواره باری به هرجت برگزار می‌شود‌ و نگاه خلاقانه آن تحت تأثیر کمبود اعتبارات قرار گرفته است.

شفیعی خاطرنشان کرد: تئاتر به ویژه تئاتر کودک‌و‌نوجوان که از حوزه‌های بسیار مهم در تئاتر کشور محسوب می‌شود نیازمند زیرساخت‌هایی چون سالن‌های نمایشی مناسب، متن قوی در نمایش، مخاطب شناسی و تخصیص اعتبارات مالی لازم است.

وی یادآور شد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به درجه‌ای رسیده که اکثر کشورهای صاحب تئاتر به خوبی آن را می‌شناسند و امسال حضور 17 کمپانی در این جشنواره بیانگر این ادعا بود، اما باید اذعان کرد تالارها و زیرساخت‌های موجود در همدان پاسخگوی اجرای کارهای با کیفیت و بزرگ خارجی نیست.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور افزود: به عنوان مثال امسال در برگزاری جشنواره در فرایند انتخاب آثار به اثرهایی برمی‌خوردیم که متناسب با فرهنگ ایرانی و دارای کیفیت و تکنیک خوبی بودند اما به دلیل نبود فضا و سالن مناسب اجرا در همدان، امکان حضور آنها وجود نداشت.

وی در ادامه گفت: استقبال بیش از 135 هزار نفر از جشنواره بیست و سوم، نشاندهنده این نکته بسیار مهم است که مردم فهیم همدان با هنر نمایش ارتباط خوبی پیدا کرده اند.

شفیعی به اعتبارات مالی تئاتر کودک و نوجوان در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار این دوره با رشد 10 میلیارد تومانی که در پی داشت به 65 میلیارد تومان افزایش یافت و این بیانگر توجه و حساسیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله تئاتر در کشور است.

شفیعی در آخر با تاکید بر اینکه تئاتر کودک و نوجوان در همدان برای 5 سال آینده ماندگار خواهد بود، افزود:من از تمامی مسئولین اجرایی و مدیران ارشد همدان درخواست می کنم برای ماندگاری این جشنواره در استان، پشتیبانی و همراهی مادی و معنوی خود را دریغ نکنند.

منبع:خبرگزاری خبرآنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار