142546
۰۷ اسفند ۱۳۹۶
فرماندار شهرستان آستارا مطرح کرد؛

مبارزه با هرزه‌نگاری از اهداف کنوانسیون حقوق کودک در آستارا

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه ریاست شورای هماهنگی کنوانیسون حقوق کودک به فرمانداری‌ها واگذار شده است گفت: هدف این کنوانسیون مبارزه با هرگونه فروش، فحشا و هرزه‌نگاری کودکان بوده و باید تلاش شود تا اقدامات مؤثر در راستای حمایت از حقوق کودکان در شهرستان آستارا انجام شود.

به گزارش کودک پرس ، یونس رنجکش در نخستین نشست شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: عدم رعایت حقوق کودکان یکی از چالش‌های جدی در بسیاری از کشورها است.

وی پدیده کودک‌آزاری در کشور را به عنوان یک موضوع اجتماعی دانست و تصریح کرد: عدم رعایت حقوق کودکان به اشکال مختلف ممکن است در جامعه وجود داشته باشد که به دلیل اهمیت فرایند اثربخشی نوع رفتارها با کودکان، باید نسبت به این موضوع حساس شد.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه هرگونه رفتار و برخوردهای تبعیض‌آمیز و عدم رعایت حقوق کودکان در سطح خانواده‌ها و جامعه نقش تأثیرگذاری در فرایند زندگی شخصی کودکان در دوره‌های بعد دارد گفت: این برخوردها موجب بروز سرخوردگی و اختلال رفتاری در بزرگ‌سالی می‌شود.

 

رنجکش با اشاره به اینکه ریاست شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک به فرمانداری‌ها واگذار شده است بیان کرد: هدف این کنوانسیون مبارزه با هرگونه فروش، فحشا و هرزه‌نگاری کودکان بوده و باید تلاش شود تا اقدامات مؤثر در راستای حمایت از حقوق کودکان در شهرستان آستارا انجام شود.

وی تعداد کارگروه‌های شورای کنوانسیون حمایت از حقوق کودک را چهار کارگروه اعم از کارگروه اقدامات پیشگیرانه، کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی، کارگروه حمایتی و کارگروه پایش و ارزیابی دانست و افزود: دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و کانون پرورش فکری ریاست این کارگروه‌ها را بر عهده دارند.

 

به‌گفته نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا، هر یک از کارگروه‌های تخصصی در این شهرستان باید براساس موقعیت و شرایط شهرستان آستارا، چالش‌ها و مشکلات حوزه کودکان را بررسی و اقدامات لازم را در مسیر صیانت از حقوق کودکان به اجرا دربیاورند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار