142444
۰۷ اسفند ۱۳۹۶

رکورد جدید شطرنج ایران/ طباطبایی نماینده قدرتمند روس را شکست داد

«محمد امین طباطبایی» نوجوان شطرنج باز ایرانی در ششمین دور رقابت‌های بین‌المللی شطرنج ایرفلوت مسکو نماینده قدرتمند روسیه و مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در سال گذشته را شکست داد و رکورد جدیدی از خود در تاریخ شطرنج ایران به جا گذاشت.

به گزارش کودک پرس ، استاد بین المللی شطرنج ایران در یک بازی زیبا «ولادیمیر فدوسیف» استاد بزرگ روسی با درجه بین المللی 2724 و بخت نخست قهرمانی در این رقابت ها را شکست داد و ضمن عبور از ریتینگ 2600، بزرگترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران را رقم زد.

طباطبایی با این پیروزی به نخستین ایرانی تبدیل شد که مقابل یک شطرنج باز با درجه بین المللی 2724 به پیروزی رسیده است. پیش از این چند شطرنج باز ایرانی موفق به شکست حریفانی با درجه بین المللی بالاتر از 2700 شده بودند.

وی با این پیروزی 4.5 امتیازی شد و در جایگاه دوم مشترک جدول رده بندی رقابت ها تا این مرحله قرار گرفت. در دیگر بازی نمایندگان ایران، استاد بزرگ پرهام مقصودلو دیگر شطرنج باز نوجوان ایرانی «ون یان» استاد بزرگ چینی را شکست داد و با چهار امتیاز از شش بازی در جایگاه هشتم جدول رده بندی رقابت ها تا این مرحله قرار گرفت.
علیرضا فیروزجاه و آرین غلامی دو نماینده دیگر ایران نیز به دو تساوی ارزشمند مقابل حریفان خود دست یافتند.

هر چهار نماینده ایران در این رقابت ها نوجوان هستند و تا این مرحله مقابل شطرنج بازان قدرتمند جهانی عملکرد درخشانی داشتند. این رقابت ها از اول اسفندماه با حضور 94 شطرنج باز جهان برتر جهان در بخش آزاد و به روش سوئیسی و به میزبانی مسکو آغاز شده است.
عصر دوشنبه در دور هفتم رقابت های بین المللی شطرنج ایرفلوت مسکو نمایندگان ایران مقابل حریفانی از هند و اوکراین قرار می گیرند.

این رقابت ها 10اسفند پایان می یابد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار