140880
۲۹ بهمن ۱۳۹۶

طرح نیک در شهرستان شاهرود برگزار شد

طرح ملی نیک (نماز یاوران کودک) با حضور مدیران، مسئولین و مربیان مهدهای کودک در شهرستان شاهرود برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام مطهری مقدم گفت: در عصر حاضر، مدرسه به عنوان نقطه ی شروع پس از کانون خانواده، ازدیرباز مکان مناسبی برای یاددهی مسائل مربوط به دین و اعتقادات دینی بوده است و مربیان در زمره ی پیامبرانی هستند که با رفتار و منش خود، فراگیران را به آموزش ارزش ها هدایت می کنند.

بدون شک، انس کودکان با مفاهیم و ارزش های اسلامی از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است و هیچ مکانی به جز مدرسه و هیچ فردی به جز معلم و مربی به سبب وجود بسترهای مناسب، شایستگی آموزش ارزش های اسلامی را ندارند. البته مساجد به عنوان عبادتگاه مسلمانان در طول اعصار از تحول و پویایی خاصی در انتقال مفاهیم دینی برخوردار بودند؛

 

وی ادامه داد: دین اسلام، بی تردید، یکی از کامل ترین و برترین ادیان الهی است؛ و توجه ویژه ی آن به مسئله ی کودکان و ارزش های اسلامی و تاثیر آن در زندگی این طیف از جامعه، یکی از اساسی ترین بخش های این دین الهی می باشد. بی تردید، دوره پیش دبستانی ؛ بهترین، موثرترین و نزدیک ترین راه برای اشاعه ی ارزش های اسلامی و تزریق آن به دنیای کودکان می باشد.از این رو، نقش فوق العاده موثری در شکل گیری شخصیت و ترسیم آینده ی آنان دارد

 

حجت الاسلام مطهری مقدم در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش دین به کودکان اولین چیزی که باید مد نظر داشت و نسبت به آن آگاهی پیدا کرد شناخت روحیات و ویژگیهای کودکان و همچنین شناخت مراحل رشد آنهاست.نماز در روح پاک کودکان و فطرت سلیم آنها موجود است و باید آن را باور کنیم . از سنین نخست دبستان، باید کودکان را بتدریج با نماز آشنا کرد و آنها را به نماز خواندن تشویق و ترغیب کرد . قبل از تعلیم، باید مفهوم خدا و دعا را برای کودک تبیین کرد و علت نماز خواندن را نیز برای وی توضیح داد. برای این کار، می توان از آموزشهای ساده استفاده کرد.

البته پرداختن به آموزش برخی از مفاهیم دینی شیوه های خاص خود را دارد که باید نظم خاصی داشته باشد. آموزش اصول دین و دلایل ساده ای برای آنها و پرداختن به خداشناسی و معاد و وقوع و ضرورت آن و نبوت و نیاز انسان به آن از عوامل مهم در علاقه مند کردن کودک به خدا و پیامبران و امامان است.

 

 

منبع: ستاد اقامه نماز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار