14058
۲۸ آذر ۱۳۹۵

برگزاری مراسم بزرگداشت پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان

مراسم بزرگداشت پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،در آغاز و پایان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که از تاریخ 22 تا 27 آذرماه با حضور گروه‌های هنری تئاتر کودک و نوجوان داخلی و خارجی در همدان برگزار شد، با دو واقعه تلخ غافلگیر شدیم.

در روزهای ابتدایی جشنواره استاد پیشکسوت تئاتر همدان «محمدعلی مهیمنی» جشنواره امسال را از حضور خود محروم کرد و جامعه هنر تئاتر همدان را در غمی بزرگ نشاند.

آئین اختتامیه جشنواره نیز که روز شنبه 27 آذرماه با شور و اشتیاق علاقمندان تئاتر و هنرمندان استان، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و مسئولان استانی برگزار شد، خبر درگذشت «جعفر والی» یکی از رئوس تاریخ هنر و تئاتر ایران جمعیت حاضر را غمین ساخت و تئاتر ایران را به سوگ نشاند.

بخواهیم یا نخواهیم مرگ هم بخشی از زندگی است و این ما هستیم که باید با برگزاری به موقع و صحیح بزرگداشت برای پیشکسوتان عرصه هنر از زندگی پیشی بگیریم.

رسم نیکوی برگزاری بزرگداشت برای پیشکسوتان و هنرمندان تأثیرگذار حوزه تئاتر کودک و نوجوان ایران که از جشنواره بیست و دوم در همدان کلید خورد، حرکتی ارزشمند و دلگرم‌کننده برای جامعه هنر به ویژه هنرمندان تئاتری کشور است.

شاهد هستیم که هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان همگی به میانسالی پا گذاشته‌اند و در نبود حضور آنان اندکند کسانی‌که بتوانند به مانند آنان تأثیرگذار و پررنگ در عرصه تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان آثاری در خور و شایسته تولید کنند.

همگی این پیشکسوتان پس از سال‌ها تولید کار، نویسندگی، کارگردانی و نقد آثار حوزه کودک و نوجوان به رویکرد اموزش‌محوری تئاتر برای شکل‌دهی، جهت‌دهی، هدفگذاری و بارورسازی تفکر کودک و نوجوان تأکید دارند.

با وجود اینکه این بزرگان هنرجویانی را آموزش داده‌اند، باید ببینیم چه تعداد از این هنرجویان صادقانه، مخلصانه و کودکانه ادامه‌دهنده راه و هدف پیشکسوتان خواهند بود.

برگزاری بزرگداشت برای هنرمندانی چون بهرام شاه‌محمدلو به عنوان «آقای حکایتی کودکان ایرانی»، حسین محب‌اهری، مرضیه برومند به عنوان «بانوی خاطرات عروسکی ایران» در جشنواره‌های گذشته و امسال بزرگداشتی برای رضا فیاضی به پاس 35 سال کار کودکانه به سنتی نیکو تبدیل شده است.

امید است این حرکت فرهنگی و بجای برگزاری بزرگداشت برای پیشکسوتان هنر به ویژه عرصه تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های بعدی هرچه باشکوه‌تر انجام شود و گوشه‌ای از تلاش‌ها و دغدغه‌های این بزرگان در زمینه دنیای گسترده، ساده، زیبا و اندیشمند کودکان و نوجوانان را جبران کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار