140576
۲۸ بهمن ۱۳۹۶
رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان قم:

ظرفیت‌های مهمی در نشر کودک برای تبلیغ آموزه‌های دینی وجود دارد

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم گفت: حقیقتاً توانمندی‌ها وظرفیت‌های مهمی در نشر کودک و نوجوان به منظور تبلیغ آموزه‌های دینی وجود دارد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام علیرضا سبحانی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: با وجود همه محدویت ها و مشکلات مالی آینده صنعت نشر کودک و نوجوان به دلیل جذابیت هایش برای مخاطب انبوه این رده سنی ، یک آینده درخشان است.

وی افزود: به جهت استقبال خانواده ها از کتاب کودک و نوجوان در زمینه دینی، سرمایه گذاری در این عرصه علاوه بر صرفه اقتصادی می تواند به رفع بخشی از کمبودها و خلاهای موجود در این زمینه کمک کند.

این ناشر حوزوی همچنین با اشاره به اهمیت ویژه شهر قم در زمینه نشر کتب دینی از جمله در زمینه کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر چیزی در حدود 80 درصد کتاب های کودک و نوجوان بخش دینی کشور که موفق به حضور در عرصه بین المللی می شود مربوط به ناشران قمی است.

 

وی بیان داشت: طی پنج سال اخیر بیش از یک هزار عنوان کتاب دینی کودک و نوجوان کشور در خارج از کشور به زبان های مختلف ترجمه شده که از این میزان حدود 800 کتاب از جمله آثار ناشران عضو انجمن کودک و نوجوان قم بوده است.

 

حجت الاسلام سبحانی نسب همچنین بر لزوم حمایت های مادی و معنوی دولت از ناشران کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: فراهم سازی شرایط جهت حضور در نمایشگاه های معتبر کتاب یکی از همان حمایت هاست که هم از حیث مادی و هم معنوی می بایست صورت گیرد تا کتب ناشران کودک و نوجوان به مخاطبان انبوه در گستره جهانی معرفی شود و صرفاً محدود به داخل کشور نشود.

 

 

منبع: خبرگزاری حوزه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار