137907
۱۴ بهمن ۱۳۹۶

پیش‌بینی شرکت ۳ هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان ملایر

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از استقبال گسترده مردم این شهرستان در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: پیش‌بینی حضور بیش ازسه هزار نفر در جشنواره امسال دور از انتظار نیست.

به گزارش کودک پرس ، ایرج یارمحمدی کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر  اظهار کرد: با توجه به استقبال گسترده شرکت کنندگان در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سال‌های اخیر پیش‌بینی حضور بیش ازسه هزار نفر در جشنواره امسال دور از انتظار نیست.
وی افزود: مقدمات لازم جهت برگزاری پانزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ملایر فراهم و جلسات متعدد با اعضای کمیته قرآن دهه فجر شهرستان به ویژه اداره آموزش و پرورش و بهزیستی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در موسسات قرآنی ملایر در ایام الله دهه فجر خبر داد.
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین موسسات و خانه‌های قرآن شهری روستایی، مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور قرآن آموزان، مربیان و مدرسان قرآنی در این مراکز برگزار می‌شود.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در شهرستان ملایر ۳۰ مرکز قرآنی ثبت شده شامل موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی است که همگی در حال حاضر مجری فعالیت‌های قرآنی مختلفی هستند.

 

 

ثبت دو جلسه قرآن خانگی در ملایر
یارمحمدی با بیان اینکه دو جلسه قرآن خانگی شهری در ملایر به ثبت رسیده است افزود: در ۶ ماهه دوم سال جاری دو جلسه خانگی شهری به نام‌های «سراج» و «صاحب الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام)» در مناطق خیابان بروجرد و خیابان شهید رجایی ثبت شده است.

وی گفت: سازمان دارالقرآن كريم (وابسته به سازمان تبليغات اسلامي) در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري، مبني بر تقويت محافل و جلسات قرآني در سراسر کشور و به منظور بسط و توسعه آموزش‌های قرآني خاصه آموزش عمومي و همگاني قرآن كريم، ايجاد فضاي انس با قرآن كريم در همه محلات و مناطق شهرها و روستاهاي كشور، شناسایی، ساماندهي و حمايت از «جلسات خانگي حفظ و قرائت قرآن كريم » كه در طول تاريخ اسلام نقشي اساسي در حفظ و توسعه معارف اسلام و قرآن كريم داشته به عنوان يكي از برنامه‌هاي تبليغي_ترويجي خود مدنظر قرار داده است.

یارمحمدی ادامه داد: طی این برنامه، جلسات مذكور با توجه به سابقه، سطح، رشته فعالیت و مشخصات مدرسين و مخاطبان و همچنين درجه نیازمندی ایشان به دریافت حمایت، شناسایی شده و پس از بررسی دقیق وضعیت آنها از طریق اتحاديه‌ها و دارالقرآن‌های تابع استانی و تهيه بانك اطلاعاتي مربوطه، در ردیف جلسات و پس از تعیین میزان حمایت و تامین منابع مالی، مورد حمایت قرار خواهند گرفت که بی شک اين امر نقش به‌سزايي در آموزش قرآن كريم و تربيت استعدادهاي قرآني خواهد داشت.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار