137382
۱۰ بهمن ۱۳۹۶
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خبر داد؛

شناسایی ۲۰۰ کودک جدید مبتلابه سوءتغذیه در خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان از شناسایی ۲۰۰ کودک جدید مبتلابه سوءتغذیه در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حمید خوجانی با اشاره به اینکه طی سال جاری دو هزار کودک زیر شش سال مبتلابه سوءتغذیه در این استان شناسایی شدند که هم‌اکنون تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: به‌تازگی نیز ۲۰۰ کودک مبتلابه سوءتغذیه شناسایی شدند که هم‌اکنون با توجه به ظرفیت دوهزارنفری این نهاد در پذیرش کودکان مبتلابه این بیماری، پشت نوبت دریافت خدمات قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با تأکید بر اینکه این کودکان به مدت شش ماه از حمایت‌های کمیته امداد خراسان شمالی بهره‌مند هستند و در صورت بهبودی از حمایت این طرح خارج و کودکان بیمار دیگر جایگزین می‌شوند بیان کرد: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای کودکان زیر شش سال مبتلابه اختلال رشد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کودکان توسط مرکز بهداشت شناسایی و به کمیته امداد این استان معرفی می‌شوند گفت: ماهیانه برای کمک‌رسانی به این کودکان کارت اعتباری ۷۵ هزارتومانی شارژ می‌شود.

 

خوجانی با یادآوری اینکه طرح کودکان مبتلابه سوءتغذیه زیر شش سال برای تمامی اقشار آسیب‌پذیر اجرا می‌شود تأکید کرد: امسال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای این کودکان هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هم‌سفره بیان کرد: نیکوکاران و مردم خیر خراسان شمالی می‌توانند با انتخاب سبد غذایی هر کودک به مبلغ ماهانه ۷۰ هزار تومان برای کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان زیر شش سال در طرح هم‌سفره شرکت کنند.

 

وی در پایان افزود: همچنین مردم عزیز خراسان شمالی می‌توانند از طریق سامانه #۲۲۲۲*۷۸۰* مبالغ موردنظر خود را بسته به نیات خیرخواهانه خود به این کودکان اهدا کنند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار