137218
۱۰ بهمن ۱۳۹۶
شاعر و نویسنده گنبدی کتاب کودک:

کار کردن برای کودکان لذت بخش است/ شعر در رگ‌های من جاری شده است

شاعر و نویسنده گنبدی کتاب کودک و نوجوان با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی با محوریت کتاب برای کودکان، گفت: کارکردن برای کودکان لذت بخش است.

به گزارش کودک پرس ، نورنیاز آق با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسوولان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان، اظهار کرد: در تمامی کشورهایی که توانسته‌اند ساماندهی اجتماعی و رفتاری خوبی در کشورشان ایجاد کنند شما شاهد توجه ویژه به ادبیات و فرهنگ کتابخوانی در سنین پایه هستید.

وی با بیان اینکه ادبیات و مطالعه کردن رابطه مستقیمی با توسعه اجتماعی در جامعه دارد، افزود: وقتی در یک کشور سرانه مطالعه بالا رفته و همه اقشار از همان سنین کودکی و نوجوانی با علاقه به کتابخوانی و مطالعه روی بیاورند بدون تردید بسیاری از نزاع‌ها و آسیب‌های اجتماعی از درون تعاملات اجتماعی حذف خواهد شد و شاهد پیشرفت‌های شگرف فرهنگی در این کشور خواهیم بود.

شاعر و نویسنده گنبدی کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه کسانی که در حوزه کودک و نوجوان کار کرده‌اند قطعا با مظلومیت این حوزه آشنایی کامل دارند، خاطرنشان کرد: البته در عین مظلومیت کار کردن برای کودکان بسیار لذت‌بخش است و خنده و شادمانی کودکان بعد از خواندن شعر و یا قصه‌ای کوتاه تمام خستگی را از تن نویسنده و شاعر در خواهد آورد.

 

آق با بیان اینکه شعر در رگ‌های من جاری شده است، تصریح کرد: آن قدر به شعر گفتن به ویژه برای کودکان و با زبانی شیرین و کودکانه علاقه‌مند شده‌ام که بسیاری از مکالمات روزمره خود را نیز به زبان شعر تبدیل کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنم که باعث شده همواره در ارتباطات مردمی لبخند و شادمانی بر لبان همشهریانم بیاورم.

وی با تاکید بر اینکه امروز توفیق یافته‌ایم پس از دوران بازنشستگی از اداره آموزش و پرورش و شغل شریف معلمی با فراغ بال بیشتری به دو زبان فارسی و ترکمنی شعر بگویم، اضافه کرد: هیچ وقت از شعر گفتن خسته نمی‌شوم و همواره قرار گرفتن در کنار کودکان ما را برای ادامه کار و فعالیت در این عرصه تشویق می‌کند.

شاعر و نویسنده گنبدی کتاب کودک و نوجوان با تحسین نفرات برگزیده مسابقات قصه‌خوانی و کتابخوانی کودک این شهرستان، گفت: از همه خانواده‌هایی که در امر کتابخوانی کودک خود سرمایه‌گذاری کرده و وقت صرف می‌کنند تشکر می‌کنم و به آنها قول می‌دهم این رفتار آنها در ادامه زندگی فرزندشان نتایج مثبت خود را نمایان خواهد کرد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار