136918
۰۸ بهمن ۱۳۹۶

برخورداری حدود ۲۰۰ دانش‌آموز بی‌هویت از خدمات آموزشی در مازندران

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران برقراری عدالت آموزشی برای تمامی افراد جامعه را به عنوان وظیفه این نهاد آموزشی نام برد و گفت: برای همین منظور حدود ۲۰۰ کودک بدون شناسنامه و بدون هویت زیر پوشش مدارس استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش کودک پرس ، سید عیسی میر شفیعی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران که یکی از محوریت های آن بررسی اقدامات مربوط به حقوق کودکان براساس آیین نامه کنوانسیون حقوق کودک بود ، افزود: داشتن شناسنامه یکی از مدارک برای ثبت نام کودک در مدرسه به شمار می رود که این تعداد کودک فاقد این مدرک هستند.

وی ادامه داد: با هماهنگی فرمانداری های مازندران و صدور کارت هویت تحصیلی از سوی این ارگان امکان تحصیل این کودکان تا پایه سوم ابتدایی در مدارس استان امکانپذیر است.
معاون آموزش ابتدایی مازندران با تاکید بر اینکه این دانش آموزان برای طی کردن دوره های بالاتر تحصیلی به شناسنامه به عنوان مدرک هویتی مستدل در کشور نیاز دارند، گفت: برای این مهم می بایست نهادهای مرتبط اقدامات لازم را انجام بدهند تا این افراد ساکن در مازندران از خدمات آموزشی بی بهره نمانند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش مازندران خود را موظف به گستراندن چتر تحصیل و آموزش تمامی اقشار جامعه می داند و برای تهیه و تامین مدارک هویتی می بایست دستگاههای مرتبط ، اقدامات لازم را انجام بدهند .
براساس مصوبه امسال دولت و ابلاغ آن به وزارت کشور تمامی کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می توانند به فرمانداری ها مراجعه کنند و بر اساس خوداظهاری کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند تا از این طریق فرصت تحصیلی برای این کودکان فراهم می شود.

 

*** 202 مدرسه آسیب پذیر در مازندران

معاون آموزش ابتدایی مازندران گفت : 202 مدرسه آسیب پذیر اجتماعی در استان مازندران شناسایی شده که 80 درصد دانش آموزان این مدارس در معرض خطر و آسیب های اجتماعی قرار دارند.

میر شفیعی با اشاره به اینکه این مدارس به نوعی جز مدارس حاشیه شهرها به شمار می روند، افزود: آزارهای جسمی و جنسی ، داشتن والدین معتاد و خلافکار و انجام کارهای خلاف از جمله آسیب هایی است که کودکان این مدارس با آنها مواجه هستند.
به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در برنامه کاری این اداره کل توجه بیشتر و ویژه تر به مدارس آسیب پذیر شده است تا دانش آموزان این مدارس به درستی زیر پوشش خدمات قرار بگیرند.
وی از توسعه فعالیت پیش دبستانی برای برقراری عدالت آموزشی به عنوان دیگر گام اداره کل آموزش و پرورش مازندران در سه سال اخیر نام برد و افزود: سال گذشته هفت هزار نوآموز در مناطق محروم و روستایی زیر پوشش پیش دبستانی قرار گرفتند.

میر شفیعی گفت: این در حالیست پیشتر و به دلیل نبود امکانات تنها نوآموزان روستاهای بزرگ مازندران برخوردار از این خدمات بودند.
وی یکپارچه سازی محتوی آموزشی پیش دبستانی ها را به عنوان دیگر اقدام آموزش و پرورش مازندران با همکاری بهزیستی برای کیفی کردن فعالیت ها در این مقطع ذکر کرد.

استان مازندران در سال تحصیلی جاری حدود 530 هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار