135160
۲۷ دی ۱۳۹۶
باحضور مسئولان کشوری و استانی؛

خانه صبا حیدری کودک معلول رامیانی به طور رسمی واگذار شد

خانه مسکونی ساخته شده برای خانواده صبا حیدری دختر بچه معلول رامیانی، روز سه شنبه با حضور علی اصغر قربانی مدیر کل حوزه ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و برخی مدیران استانی و شهرستانی به طور رسمی واگذار شد.

به گزارش کودک پرس ، رییس بنیاد مسکن استان گلستان در حاشیه آیین واگذاری این واحد مسکونی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با انتشار شرایط نامطلوب زندگی صبا حیدری دختربچه معلول ساکن روستای توران فارس در فضای مجازی و رویت آن از سوی این سازمان، سریعا اکیپ های شناسایی به محل اعزام شدند.

محمدتقی زمانی نژاد افزود: پس از تایید وضعیت خانواده حیدری، رسیدگی به آنان در دستور کار قرار گرفت و بنیاد مسکن شهرستان رامیان شروع به ساخت مسکن برای خانواده صبا نمود و خانه ای با زیربنای 45 مترمربع در 58 روز ساخته و تجهیز نمایند که امروز به صورت رسمی به این خانواده واگذار شد.
وی افزود: یکی از فعالیت های اصلی بنیاد مسکن در حوزه حساب 100 امام خمینی (ره) خانه سازی برای اقشار محروم، بی سرپناه و کم درآمد است و امروز با واگذاری خانه صنا حیدری، شیرینی و لذت کار خود را حس کردیم.

زمانی نژاد با اشاره به فعالیت های دیگر این سازمان، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در یک سال اخیر برای ساخت 47 واحد مسکونی و اهدای آن به اقشار محروم اقدام کرده است که ساخت 30 واحد آن به پایان رسیده و به متقاضیان واگذار شده است و 17 واحد دیگر نیز در 3 ماه آینده تکمیل خواهد شد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در راستای حمایت از خانواده های دارای دو معلول در شهرهای استان گلستان 94 واحد مسکونی را در دست احداث قرار دادیم که کارهای اداری 80 درصد آن به اتمام رسیده است و در روستاها نیز 130 واحد مسکونی را برای واگذاری به این نوع از خانواده ها در نظر گرفته ایم که 75 درصد آنها به بانک معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، صبا حیدری دختربچه هفت ساله از اهالی روستای توران فارس شهرستان رامیان که از بیماری و محرومیت رنج می برد، در مهرماه امسال زیرپوشش بهزیستی نیز قرار گرفت.
مدیر کل بهزیستی استان گلستان در مهرماه امسال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: این دختربچه به دلیل سابقه بیماری های سرخک و سرخجه که در گذشته داشته، به بیماری تنفسی مبتلا و این بیماری نیز به چشم های این کودک آسیب زده و او را دچار مشکل بینایی کرده است.

ابراهیم غفاری با بیان اینکه تنها داشتن بیماری دلیلی برای زیرپوشش قرار دادن این دختربچه نبود، گفته بود که این کودک به دلیل کم بینایی که نوعی معلولیت به شمار می رود، زیرپوشش حمایتی بهزیستی قرار می گیرد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار