135049
۲۷ دی ۱۳۹۶

مدیر خاطی مدرسه فاریابی جیرفت بازداشت شد/ طبق قانون هر نوع آزار و اذیت کودکان ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: مدیرخاطی مدرسه شهید فاریابی شهرستان جیرفت پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد.

به گزارش کودک پرس از جیرفت به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حسین سلامی از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مدیر مدرسه شهید فاریابی جیرفت خبر داد و اظهار داشت: پس از شکایت پدر دانش‌آموز به عنوان ولی قهری مبنی بر ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش، بلافاصله رسیدگی به این پرونده آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در همان تحقیقات اولیه دانش‌آموز به پزشکی قانونی معرفی و طبق نظریه پزشکی قانونی شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی مشخص شد، بیان داشت: بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی «دانش‌‌آموزان و سایر کارکنان مدرسه» آغاز و در نهایت مدیر مدرسه به دادسرا احضار شد.

سلامی با بیان اینکه این مدیر پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شد، تصریح کرد: مدیر مدرسه در اظهارات اولیه خود پس از اقرار به موضوع و پشیمانی از رفتار خود از اولیای دانش‌آموز عذرخواهی کرد.

 

وی همچنین خطاب به اولیای دانش‌آموز ابراز داشت: مرجع تظلم‌خواهی قوه قضائیه است و افراد باید برای احقاق حق به سیستم قضایی مراجعه کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که از سوی مسؤولان مدرسه و اداره آموزش و پروش جیرفت هیچ‌گونه تهدیدی علیه دانش‌آموز مبنی بر اخراج از مدرسه صورت نگرفته است.

سلامی با تأکید بر اینکه معلمان از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، عنوان کرد: یکی از شریف‌ترین اقشار جامعه معلمان دلسوز هستند، حفظ حرمت و جایگاه آنان ضرورت دارد و نباید خطای یک فرد را به پای یک مجموعه نوشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت یادآور شد: از آنجا که بزه‌دیده صغیر سن بوده، طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب 11 دی ماه 1381 هر نوع آزار و اذیت کودکان که موجب شود به آنان صدمه جسمانی، روانی یا اخلاقی وارد شود و سلامت آن‌ها را به مخاطره بیندازد، ممنوع شده است.

 

وی اظهار داشت: پرونده در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در حال رسیدگی است و پس از صدور کیفرخواست به دادگاه صالحه ارسال می‌شود، پیش از این نیز اداره آموزش و پروش خبر از برکناری مدیر مدرسه از سمتش داده بود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار