134575
۲۵ دی ۱۳۹۶

۲۲ ناشر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کتاب به مناطق روستایی اهدا کردند

عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با بیان اینکه ۲۲ ناشر در طرح اهدای ۱۱۰ هزار جلد کتاب به مناطق روستایی و محروم شرکت کرده اند، گفت: تعداد کتاب‌های جمع‌آوری شده در این طرح تاکنون حدود ۸۷ هزار جلد به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش کودک پرس ، محمدتقی حق بین اظهار کرد: انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان طی 26 سال گذشته همواره در مناسبت های مختلف کتاب اهدا می کرد اما از چهار سال پیش تصمیمی گرفته شد مبنی بر اینکه کتاب هایی که به دلایلی فروش نرفته، برای تجهیز کتابخانه های روستایی و مناطق کم برخوردار اهدا شود.
وی با بیان اینکه تاکنون سه دوره از این طرح اجرا شده، ادامه داد: فراخوان دوره چهارم نیز در هفته کتاب سال جاری منتشر شد و پایان آن مانند سالهای گذشته اواخر بهمن ماه است.

مدیر انتشارات «کتاب یک» با بیان اینکه استقبال از این طرح از ابتدا بسیار بود و طی آن حدود 98 هزار جلد کتاب اهدا شد، اضافه کرد: در ابتدا این فراخوان در حوزه کتاب کودک و نوجوان بود اما به تدریج ناشران کتاب های بزرگسال هم به میدان آمدند.

وی گفت: بررسی کتاب های جمع آوری شده نشان داد، این تصور که کتاب های اضافه و بی محتوا برای این کار در نظر گرفته شده درست نیست، بلکه 70 درصد موارد اهدایی جزو کتاب های به روز، کاربردی و پرمخاطب است.
عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با بیان اینکه با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این باره مذاکره شد، افزود: پس از رایزنی های لازم قرار شد، کتاب ها توسط این نهاد به مناطق روستایی و دورافتاده ارسال شود با این شرط که جزییات، شرایط و مکان های توزیع نیز مشخص باشد.
به گفته وی، طی این طرح تاکنون بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب اهدا شده است؛ عددی قابل توجه که جای توجه و ارزش دارد.

حق بین با اشاره به تفاهمنامه ای که در این زمینه با نهاد کتابخانه های عمومی کشور به امضا رسید، افزود: علاوه بر این مساله، از برخی روستاها و شهرستان های مختلف کشور هم درخواست هایی مبنی بر تجهیز کتابخانه های آنها به انجمن می رسد که پس از بررسی های لازم بخشی از کتاب های ناشران هم به این نقاط ارسال می شود.

عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با بیان اینکه ناشران با همه بحران ها و مشکلاتی که پیش رو دارند اقدام به این کار خداپسندانه می کنند، اضافه کرد: با وجود اینکه به نام حضرت علی (علیه‌السلام) عدد 110 هزار جلد درنظر گرفته شده اما هرسال تعداد کتاب‌ها بیشتر از این رقم بوده است(حدود 126 هزار جلد در سال 1393، حدود 195 هزار جلد در سال 1394 و حدود 126 هزار جلد در سال).

افق، با فرزندان، تیمورزاده، قدیانی، برف، به نگار، پنجره، پیدایش، پیرامون، ذکر، حافظ نوین، ساز و کار، سپهرین، سرویاسین، عصر زندگی، طلایی، کمال اندیشه، نادیا، مبتکران، نسل نو اندیش، طلایی و لوح دانش 22 ناشری هستند که به گفته حق بین تاکنون در طرح اهدای 110 هزار جلد کتاب به مناطق محروم شرکت کرده اند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار