134375
۲۴ دی ۱۳۹۶

طرح خانه و مدرسه در ۵۸ مهدکودک تحت پوشش بهزیستی زنجان اجرا شد

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: افزایش مهارت زندگی برای کودکان و مهارت‌های فرزندپروری از جمله اهداف اجرای طرح خانه و مدرسه که از سال گذشته در این شهر آغاز شده است.

به گزارش کودک پرس ، رزاق منافی گفت: این طرح برای مقابله با بزهکاری نوجوانان، خشونت، اعتیاد و ترک تحصیل فرزندان اجرا شده تا اختلالات رفتاری در دانش‌آموزان کاهش پیدا کرده و در نهایت منجر به افزایش کارکرد خانواده شود.

وی اظهار کرد: طرح ‘فست’ به منظور استحکام رابطه والدین با کودکان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بشمار می رود و ایجاد عوامل محافظتی در برابر اختلالات مختلف رفتاری در دانش‌آموزان، بهبود توانایی خانواده‌ها برای گوش فرا دادن به مسائل کودکان و برقراری ارتباط با آن‌ها از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح است .

منافی افزود: یک کودک در لایه‌های مختلف سیستم‌های اجتماعی، خانواده، جامعه و فرهنگ رشد پیدا می‌کند و ابتدا در اجتماع خانواده قرار گرفته ، سپس وارد مدرسه و اجتماع می شود که کودک بر اساس آن رشد و نمو پیدا می کند.
مدیر بهزیستی شهرستان زنجان ادامه داد : در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند تا از این طریق به حمایت از یکدیگر پرداخته و والدین نیز بدلیل مشغله و وظایف متعدد و سنگین درمراقبت، تربیت و بزرگ کردن احساس تنهایی نکنند.

وی بیان کرد: هوش هیجانی برای کودکان از اهمیت زیادی دارد و چرا که کودکباید بتواند خود را بشناسد و ابراز وجود کند و در دوران بزرگسالی بر اساس تخصص و آمادگی ذهنی، خود را نشان دهد.
این مسئول خاطر نشان کرد: این طرح به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است که می تواند آثار و نتایج ارزشمندی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.
به گفته وی، تمام متخصصان از جمله معلمان ، مشاوران و مربیان که درارتباط با کودک هستند باید از طریق یک رابطه توام با احترام به والدین سعی در کمک به موفقیت کودک داشته باشند.
منافی، پیشگیری از اعتیاد، تقویت و حمایت جهت ایجاد رابطه کوتاه مدت و بلند مدت در دوره های مختلف زندگی و افزایش مهارت زندگی برای کودکان و مهارت های فرزندپروری را از دیگر اهداف این طرح ذکر کرد.

 

در برنامهFAST فرصتی برای والدین فراهم می شودتا با یکدیگر آشنا شده و از تجارب یکدیگر برای تربیت فرزندان خود استفاده کنند و این طرح برای سومین سال متوالی دربین 58مهدکودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان اجرا درآمد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار