13402
۱۳ آذر ۱۳۹۵

رونمایی از ۱۴عنوان کتاب به خط بریل

«جشن بر بال پروانه‌ها» به مناسبت روز جهانی معلولان امروز به مناسبت روز جهانی معلولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 به گزارش کودک پرس ، ” جشن بر بال پروانه‌ها ” امروز، شنبه 13 آذر به مناسبت روز جهانی معلولان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون برگزار شد. این جشن امروز همزمان در 39 مرکز کانون  برگزار می شود.

این مراسم با حضور دکتر علیرضا حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونان وی، دکتر قدمی، رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور، جمعی از هنرمندان و ورزشکاران همچون آرش میراسماعیلی، قهرمان جودوی جهان، مرتضی کرمانی مقدم و مجید نامجومطلق از پیشکسوتان تیم ملی فوتبال ایران، مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی ،عمو مهربون و خاله رویا، ابراهیم فروزش و محمد علی طالبی از کارگردانان سینما و جمع کثیری از دانش آموزان از مراکز فراگیر کانون و مدارس استثنایی برگزار شد.

در جشن ” بر بال پروانه‌ها ” بعد از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از روشندلان، آهنگ سرود جمهوری اسلامی ایران توسط یکی از بچه های معلول نواخته شد و همزمان تمام بچه های حاضر در سالن سرود را سر دادند. در این جشن همچنین نمایش عروسکی”  نمکی بلا و دیو ناقلا ” توسط تعدادی از کودکان که چند نفری از آنها معلول بودند، اجرا شد. بعد از اجرای نمایش مریم کاظمی، کارگردان تئاتر و آقای زحمتکش از مجریان هدایایی از طرف کانون به این هنرمندان کودک اهدا کردند.

سرودی با عنوان “سرزمین من ” از سوی جمعی از کودکان مرکز فراگیر شماره 20 کانون اجرا شد که آقایان ابراهیم فروزش و محمدعلی طالبی از کارگردانان سینما از طرف کانون به این کودکان جوایز و لوح تقدیر اهدا کردند.

از طرف دکتر قدمی، رییس سازمان  آموزش و پرورش استثنایی کشور به هنرمندان کودک حاضر در این جشن سفر یک روزه مشهد مقدس اهدا شد. دکتر قدمی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر از بچه های دارای نیاز ویژه در کنار بچه های عادی تحصیل می کنند. 73 هزار نفر از این بچه ها در مدارس خاص هستند.

رییس سازمان  آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین خاطر نشان کرد که این سازمان تلاش میکند که ابتدا بچه های ناشنوا، نابینا و دارای مشکلات جسمی و حرکتی را کنار بچه های عادی بنشاند و در مرحله بعد بچه های ذهنی در این جمع قرار می گیرند.

علیرضا حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این جشن  عنوان کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی مراکز فرهنگی هنری فراگیر این شرایط را فراهم کردیم تا فرزندن معلول‌مان بتوانند از امکانات آموزشی، فرهنگی و رفاهی استفاده کنند.

در این مراسم همچنین از 14 عنوان کتاب که به خط بریل به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده بود، رونمایی شد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون 150 عنوان کتاب را به خط بریل منتشر کرده است.

منبع:    خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار