133506
۲۰ دی ۱۳۹۶
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

نظارت قوی‌تر آموزش و پرورش بر مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ساماندهی امور مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در قالب تفاهم نامه جدیدی با سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: مطابق اسناد بالادستی اهداف، برنامه‌ها و محتواهای این مراکز باید مطابق با استانداردها، شاخص‌ها و نظارت‌های آموزش و پرورش تهیه شود.

به گزارش کودک پرس ، رضوان حکیم‌زاده به اعلام جرئیات جلسه اخیر وزارت آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی پیرامون ساماندهی مهدها و پیش دبستانی‌ها پرداخت و اظهار کرد: چندی پیش و بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم یک تفاهم نامه با بهزیستی امضاء کردیم که یک مدت دچار وقفه شده و به دلایلی منقضی شده بود.

وی افزود: جلسه‌ای با رئیس سازمان بهزیستی و مسئولان آن داشتیم و در این جلسه توافق کردیم با توجه به اینکه نیت ما مشترک است و حداکثر ارائه خدمات و فراهم کردن محیط خوب برای پرورش کودکان مدنظر است حتما با گفت و گو و تفاهم کار را جلو ببریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس تفاهم نامه قبلی مجددا مطالعه و پیش نویسی برای انعقاد تفاهم نامه جدید آماده خواهد شد که مبنای همکاری مشترک ما برای ساماندهی امور مهدها و پیش دبستانی‌ها می‌شود عنوان کرد: مطابق اسناد بالادستی اهداف، برنامه‌ها و محتواها باید مطابق با استانداردها، شاخص‌ها و نظارت‌های آموزش و پرورش تهیه شود.

 

حکیم زاده افزود: سازمان بهزیستی هم این اصل را قبول دارد و ما در این مسیر از تجارب ارزشمند آنها هم استفاده می‌کنیم. باید با توجه به تکلیف قوانین بالادستی بعد نظارتی آموزش و پرورش را در این تفاهم نامه تقویت کنیم.

به گفته وی، در این جلسه توافق شد شاخص‌ها و استانداردهای لازم برای مدیریت مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها معین شود. بر این اساس مدیریت هماهنگ درباره مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها اعمال می‌شود و از امکانات دو دستگاه بهره می‌گیریم تا روند خدمات دهی بویژه در مناطق روستایی و عشایری بهبود یابد.

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار