13348
۰۹ آذر ۱۳۹۵

مطالعه کتاب نخستین اقدام مؤثر والدین برای افزایش فرهنگ مطالعه

نخستین اقدام مؤثر والدین برای افزایش فرهنگ مطالعه توسط کودکان، مطالعه کتاب است لذا پدرها و مادرها باید خود به مطالعه کتاب بپردازند تا فرزندان آن‌ها نیز مطالعه کتاب را یاد بگیرند.

به گزارش کودک پرس  , “جشن باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهر اصفهان” با حضور نویسندگان و شاعران حوزه کودک شهر اصفهان، در استقبال قابل توجه خانواده‌ای‌های اصفهانی حاضر در طرح باشگاه‌های کتاب‌خوانی این شهر برگزار شد.
فرحناز علیزاده، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی پیرامون برگزاری این باشگاه‌ها در شهر اصفهان اظهار داشت: طرح باشگاه‌های کتاب‌خوانی به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه، برای اجرا و معرفی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد و وزارت ارشاد نیز با اجرای این طرح موافقت کرده و آن را در سطح کشور اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه اکنون باشگاه‌های کتاب‌خوانی در 15 استان کشور در حال اجرا است و استان اصفهان نیز ازجمله این استان‌ها به شمار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت این باشگاه به‌طورکلی بسیار مفید و مثمر ثمر قلمداد می‌شود زیرا کودکان در آن‌ها، به صورت گروهی با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند و این موضوع در گرایش آن‌ها به مطالعه، بسیار تأثیر دارد.
دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی بابیان اینکه فعالیت این باشگاه‌ها به میزان قابل توجهی برای کودکان جذابیت دارد، گفت: کودکان در این باشگاه‌ها به مطالعه کتاب می‌پردازند و در کنار آن می توانند با نویسنده کتاب موردعلاقه خود نیز دیدار داشته باشند. آن‌ها همچنین پاسخ سئوالات خود را از نویسنده این کتاب‌ها دریافت می‌کنند.
علیزاده با اشاره به چگونگی تشکیل ستاد اجرائی باشگاه‌های کتاب‌خوانی تصریح کرد: ستاد اجرائی باشگاه‌های کتاب‌خوانی با همکاری مدیریت امور کتابخانه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به نمایندگی از شهرداری اصفهان، وزارت ارشاد و آموزش‌و پرورش از 30 مهر در شهر اصفهان تشکیل شده است.
وی افزود: از این تاریخ و در یک هفته فرصت بود تا باشگاه‌های تشکیل شده در اصفهان را به ثبت برسانیم و با تلاش‌های فراوان تاکنون، 54 باشگاه در شهر اصفهان به ثبت رسیده است.
علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باشگاه‌های کتاب‌خوانی به میزان قابل توجهی برای کودکان و نوجوانان ما مؤثر واقع شده‌اند، گفت: فعالیت ما در این باشگاه‌ها بر روی کودکان دبستانی و نوجوانان دبیرستانی مورد توجه قرار گرفت اما اکنون با توجه به پیشنهاد‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان، کودکان در سنین مهد کودک نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
وی افزود: فهرست کتاب‌های مورد نیاز کودکان در این باشگاه‌ها تهیه شده و در این فهرست حدود 600 کتاب قرار داده شده که بهترین کتاب‌های 5 سال اخیر نیز شامل آن می‌شوند. همچنین در این لیست، کتاب‌های برگزیده نهاد‌های مختلف و مرتبط با کتاب نیز وجود دارد.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید تلاش‌های بسیاری برای مطالعه نوجوانان انجام شود، تصریح کرد: نخستین اقدام مؤثر والدین باید برای افزایش فرهنگ مطالعه توسط کودکان، مطالعه کتاب است. پدرها و مادرها باید خود به مطالعه کتاب بپردازند تا فرزندان آن‌ها نیز مطالعه کتاب را یاد بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: بهتر است که والدین کتاب خواندن را با فرزندانشان تجربه کنند یعنی اینکه با یکدیگر کتابی را شروع کنند و آن را به اتمام برسانند.

منبع:خبرگزاری خبر فارسی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار