موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
133215
۱۹ دی ۱۳۹۶

«کودکان چگونه زبان می‌آموزند» خواندنی شد

کتاب «کودکان چگونه زبان می‌آموزند» با ترجمه مصعومه نجفی پازکی و ویدا رحیمی‌نژاد از سوی انتشارات مدرسه روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات کودک پرس، کتاب «کودکان چگونه زبان می‌آموزند» اثر ویلیام اوگریدی که توسط معصومه نجفی پازکی و ویدا رحیمی‌نژاد ترجمه شده، توسط انتشارات مدرسه روانه بازار کتاب شد. کودکان سه سال بعد از تولد هزاران کلمه را فرا می‌گیرند.

آنها یاد می‌گیرند چطور جملات مرکب بسازند، معنای آنها را درک کنند، و همچنین بر نظام آوایی زبانشان تسلط پیدا کنند. این کتاب حاوی نکات بسیاری در خصوص زبان و شکل‌گیری آن در کودکان است. اینکه کلمات چگونه شکل می‌گیرند، چگونه ترکیب می‌شوند، معنای کلمات و جملات چگونه توسط کودکان فراگرفته می‌شود، و نظام آوایی چیست، تمام آن چیزی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.

با توجه به آموزه‌های یکی از فلاسفه قرن بیستم که بر این باور بوده «وسعت زبان من، وسعت دنیای من است»، هرچه زبان گسترده‌تر و بزرگ‌تر باشد دنیای انسان نیز فراخ‌تر و عظیم‌تر است. کودکان با یادگیری زبان و ترکیب کلمات و جملات به سوی دنیایی بزرگتر گام بر می‌دارند. در واقع واقعیت عالم و تصویری که کودکان از عالم دریافت می‌کنند، ساختار زبانی و معنایی و فهم آنها را شکل و سامان می‌دهد.

کتاب «کودکان چگونه زبان می‌آموزند» در ۲۶۴ صفحه با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات مدرسه روانه بازار کتاب شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار