132635
۱۷ دی ۱۳۹۶
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خبر داد؛

صدور ۳۷ مورد موافقت اصولی برای مهدهای كودك در همدان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از صدور ۳۷ مورد موافقت اصولی برای مهدهای کودک‌ استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جمشید شیران اظهار کرد: در حال حاضر 167 مهدکودک شهری و 130 مهدکودک روستایی و علاوه بر این سه مهدکودک خودکفا در همدان فعال است.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 18 کودک در مهدکودک‌های شهری و 3 هزار و 115 کودک نیز در مهدکودک‌های روستایی در حال آموزش هستند، افزود: در مجموع 307 مهد کودک در استان با ثبت‌نام 12 هزار و 191 کودک فعال است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در زمینه برگزاری دوره‌های تربیتی برای مدیران و مربیان مهدکودک‌ها نیز ادامه داد: امسال این دوره‌های آموزشی با شرکت 302 مدیر و 817 مربی با هدف ارتقا و افزایش علمی مربیان و مدیران برگزار شده است.

 

وی گفت: 37 مورد موافقتنامه اصولی، 32 مورد پروانه فعالیت، 59 مورد تمدید پروانه برای مهدکودک‌ها در سال جاری توسط معاونت اجتماعی بهزیستی همدان صادر شده است.

شیران ادامه داد: برای اعطای مجوز مهدکودک علاوه بر سنجش مدرک تحصیلی، مصاحبه تخصصی علمی از متقاضیان گرفته می‌شود که پس از تایید صلاحیت، موافقتنامه اصولی از سوی سازمان بهزیستی صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کمک به رشد و تکامل یکپارچه کودکان هدف اصلی سازمان بهزیستی است که در چهار بعد اصلی جسمی، عاطفی، اجتماعی و شناختی ارائه می شود برای مثال در بعد جسمی مهارت‌های هوشی- حرکتی به موضوع مهارت کودکان می‌تواند کمک کند و پیش‌نیازی برای درک مفاهیم انتزاعی و نظری باشد.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در خصوص بعد عاطفی رشد کودک تصریح کرد: در بعد عاطفی بیان احساسات به صورت آزادانه انجام می‌شود که اهمیت این بعد در کودکان می‌تواند پیش نیاز مدیریت خشم باشد.

وی ادامه داد: در بعد اجتماعی نیز حضور کودکان در جمع همسالان قابل توجه است و باید عنوان کرد که رسالت مهدهای کودک‌ ما اهمیت به رشد بعد اجتماعی در کودکان است.

شیران با بیان اینکه در بعد شناختی رشد کودک باید به سه مقوله دقت و تمرکز، استدلال و حافظه توجه کرد، خاطرنشان کرد: مهارت‌های مربوط به بخش تمرکز مانع اختلالات (پیش‌فعالی) در کودکان و در بحث استدلال به رابطه علت و معلولی توجه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح توزیع غذای گرم از ابتدای مهرماه در مهدکودک‌های استان همدان در حال اجراست، تصریح کرد: 430 نفر زیرپوشش طرح غذای گرم با سرانه هر نفر 20 هزار تومان هستند به طوری که این سازمان در نظر دارد برای 440 نفر از کودکان با سرانه هر نفر 40 هزار تومان این طرح غذای گرم را اجرا کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان بیان کرد: حمایت از هشت واحد مهدکودک در حاشیه شهر با مبلغ 80 میلیون ریال و دو واحد مهدکودک روستایی با همین مبلغ جزو اقدامات بهزیستی استان همدان در حمایت از مهدکودک‌هاست.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار