موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
132241
۱۶ دی ۱۳۹۶
​پیشنهاد مطالعه برای تعطیلات آخر هفته؛

حکمت: مطالعه «بازمانده روز» را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم

منیژه حکمت، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان برای مطالعه آخر هفته، رمان «بازمانده روز» را به مخاطبان پیشنهاد داد.

به گزارش کودک پرس ، منیژه حکمت ضمن دعوت از مردم برای حضور در کتابفروشی‌ها و کتابخوانی، کتاب «بازمانده روز» نوشته کازوئو ایشی گورو با ترجمه نجف دریابندری را به برای مطالعه پیشنهاد داد.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: ایشی گورو از نویسندگان خوبی است که توانسته جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. من قبلا سه اثر دیگر از این نویسنده را خوانده بودم و برایم جذاب بود. کتاب «بازمانده روز» اثر دیگری از این نویسنده است که نجف دریابندری آن را به خوبی ترجمه کرده و من مطالعه آن را به مردم پیشنهاد می‌کنم.

 

 

«بازمانده روز» سومین کتاب نوشته کازو ایشی گوزو نویسنده انگلیسی-ژاپنی است که در سال ۱۹۸۹موفق شد جایزه بوکر را از آن نویسنده‌اش کند. در سال ۱۹۹۳ فیلم سینمایی ساخته شده از روی این کتاب با شرکت آنتونی هاپکینز و اما تامسون در هشت رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

«بازمانده روز» همانند دو رمان پیشین ایشی‌گورو، از زبان اول شخص روایت می‌شود. آقای استیونز، راوی داستان، سرپیش‌خدمت خانه‌ای اشرافی در انگلستان است که خاطرات زندگی گذشته‌اش را در خلال اتفاقاتی که هم‌اکنون روی می‌دهد بازگو می‌کند. قسمت عمده داستان به رابطه حرفه‌ای و مهم‌تر از آن عاطفی استیونز با یکی از همکاران قدیمش، خانم کنتن سرخدمت‌کار خانه می‌پردازد.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار