132066
۱۴ دی ۱۳۹۶

۸۰ درصد نوزادان تازه متولد شده در طرح غربالگری اختلال شنوایی قرار می‌گیرند

رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور گفت: ۸۰ درصد نوزادان تازه متولد شده در طرح غربالگری اختلال شنوایی قرار می‌گیرند.

به گزارش کودک پرس از بوشهر، محسن فیروزبخت در کارگاه منطقه‌ای آموزش غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران در بوشهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، غربالگری شنوایی برای همه نوزادان زیر یک‌ساله در سطح کشور انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح از سال 1384 در سراسر کشور آغاز شده و تاکنون 7.5 میلیون نوزاد را در برداشته است که بررسی‌های آماری نشان از شناسایی 21 هزار کودکی دچار اختلال شنوایی است.

رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در راستای پیشگیری از کاهش شنوایی این نوزادان که می‌تواند در رشد و تکامل شخصیت آنها در کنار موضوع تحصیل صدمات جدی ایجاد کند،  مداخلات توان‌بخشی و پزشکی را آغاز کرده‌ایم که در سال گذشته 72 درصد از این کودکان تحت این طرح قرار گرفته و امسال نیز بنا داریم که 75 درصد  از کودکان را مشمول برنامه‌های توان‌بخشی کنیم.

 

فیروزبخت یادآور شد: بر اساس آمار جهانی، از هر یک‌هزار نوزاد به دنیا آمده سه نفر دارای اختلال شنوایی هستند که در صورت این که مداخله دیرهنگام توان‌بخشی و پزشکی روی دهد می‌تواند منجر به معلولیت دایم فرد از ناحیه شنوایی شود.

وی با اعلام اینکه دو سوم از اختلال شنوایی نوزادان، مادرزادی و ژنتیک است، عنوان کرد: بهترین زمان برای درمان اختلال شنوایی کودکان در زیر یک‌سال است.

رئیس گروه غربالگری سازمان بهزیستی کشور با قدردانی از مسؤولان وزارت بهداشت در جهت همکاری برای اجرای این طرح در سطح کشور، گفت: برنامه ششم توسعه کشور قید دارد که در سال 96، 80 درصد و در سال 1397 بیش از 90 درصد از نوزادان متولد شده باید تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گیرند که به دنبال این هستیم که با گرفتن تجهیزات گران‌قیمت، به این آمار برسیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار