131952
۱۳ دی ۱۳۹۶

حضور ۷ هزار کودک قرآن‌آموز در «وهران»

مرکز آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی شهر وهران در الجزایر از حضور ۷۰۰۰ کودک قرآن‌آموز در ۹۴ مدرسه قرآنی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مخفی بوخماشمة، رئیس مرکز آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی شهر وهران در الجزایر با اعلام این خبر تصریح کرد: خانواده‌های الجزایری تمایل بسیاری به ارائه آموزش‌های دینی به فرزندان خود برای دور نگه داشتن آنها از انحرافات ناشی از خطرهای اجتماعی امروز جامعه دارند.

وی در این باره توضیح داد: ۷۰۰۰ کودک در این دوره تحصیلی در مراکز آموزش قرآن ثبت نام کرده‌اند که ۴۵۰۰ تن ازآنها در مرحله آمادگی و ۲۵۰۰ تن از آنها در مرحله ابتدایی و متوسطه هستند.

وی با بیان این که بیشتر این قرآن آموزان دختر هستند، گفت: ۵۱۳۱ قرآن پژوه توسط ۴۲۰ معلم داوطلب راهنمایی می ‌شوند و ۱۱۰۷ پژوهشگر درموضوعات محو بی‌سوادی برای مبارزه با بی‌سوادی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

 

بوخماشمة همچنین از توزیع ۲۸۷ مبلغ اسلامی از ۱۴ مدرسه دینی در مناطق مختلف و حضور ۱۶۶ معلم قرآنی در ۹۴ مدرسه در ۲۲۲ بخش خبرداد.

 

همچنین او از برگزاری برنامه‎های غنی، شامل انجمن‎هایی برای توانمندسازی امامان جماعت، کارمندان و معلمان در مسجد  عبدالحمید ابن بادیس، برگزاری فعالیت‎های مختلف دینی  با هماهنگی جمعیت ‎های فعال دینی به عنوان دیگر فعالیت‌های مرکز آموزش قرآن و فرهنگ اسلامی شهر وهران نام برد.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار