131776
۱۳ دی ۱۳۹۶

مرگ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد تا قبل یک سالگی در سال ۲۰۱۶

بر مبنای آمار یونیسف، در سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک پیش از رسیدن به نخستین سال زندگی خود جان باخته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی کودک پرس، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است: در نخستین روز سال جدید میلادی در سراسر جهان 390 هزار نوزاد به دنیا آمده‌اند که بسیاری از آنها پیش از نخستین سال زندگی می‌میرند.

یونیسف می‌گوید:‌ داده‌های موجود مشخص کرده است، بیش از نیمی از این میزان نرخ تولد مربوط به تقریبا 9 کشور می‌‌شود.

این 9 کشور به ترتیب شامل هند با ۶۹ هزار نوزاد، چین با ۴۴ هزار و هفتصد و ۶۰ هزار نوزاد، نیجریه با ۲۰ هزار و ۲۱۰ نوزاد، پاکستان ۱۴ هزار و نهصد و ۱۰ نوزاد، اندونزی با ۱۳ هزار و ۳۷۰ نوزاد، آمریکا با ۱۱ هزار و ۲۸۰ نوزاد، جمهوری دمکراتیک کنگو با ۹ هزار و ۴۰۰ نوزاد، اتیوپی با ۹ هزار و ۲۰ نوزاد و بنگلادش با ۸ هزار و ۳۷۰ نوزاد هستند.

تخمین‌های صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ارتباط با نوزادان به دنیا آمده در نخستین روز سال جدید میلادی، بر اساس مدارک موجود در سازمان ملل متحد است.

 

برمبنای آمار یونیسف، در سال 2016 میلادی در سراسر جهان ۲ میلیون و 600 هزار کودک پیش از رسیدن به نخستین سال زندگی خود درگذشته‌اند.

یونیسف در گزارش خود یادآور شده است، 80 درصد این کودکان را می‌توان از مرگ نجات داد، زیرا آنها به علت‌های اجتناب‌پذیری چون زایمان زودرس، عوارض زایمان و عفونت‌هایی چون مسمومیت خون یا ذات‌الریه می‌میرند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار