موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
131493
۱۱ دی ۱۳۹۶

۶۰ اثر به جشنواره قصه و داستان آیات رسیده است

دبیر هنری جشنواره قصه و داستان آیات گفت: تاکنون بیش از ۶۰ داستان کوتاه و بلند از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، ابوتراب خسروی با اعلام این مطلب گفت: جشنواره قصه و داستان آیات در دو بخش داستان کوتاه و داستان بلند برگزار می شود و بخشی ویژه نیز با محوریت سوره واقعه در جشنواره امسال گنجانده شده است.

وی با بیان این که مهلت ارسال آثار نویسندگان به این جشنواره تا فردا دهم دیماه ادامه دارد، اظهار داشت: مراسم اختتامیه جشنواره قصه و داستان آیات 20 دی ماه در شهرستان جیرفت برگزار خواهد شد.
خسروی هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگی را شناسایی و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار ادبی هنری مرتبط با آیات قرآن کریم و عترت دانست و گفت: برگزاری جشنواره آیات، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از زبان داستان و هنر را به دنبال خواهد داشت و زمینه ای مناسب برای حضور نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی به منظور آشنایی با آثار نویسندگان، ادیبان و هنرمندان خلاق فراهم خواهد شد.
وی افزود: برای برگزاری این جشنواره تفاهم نامه ای میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و اداره کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسیده و جشنواره قصه و داستان در رشته های داستان های قرآن و عترت، مضامین و معارف دینی، سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، زندگی پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین، زندگی و سیره دیگر شخصیت های قرآنی، تمثیل های قرآنی و عترتی برگزار می شود.

خسروی همچنین به خبرنگار ایرنا گفت: نویسندگان می توانند داستان های خود را با موضوع هایی همچون درباره سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، نماز، حجاب و عفاف، امر به معروف، نهی از منکر، راستگویی، نیکی به والدین، ازدواج، فرهنگ ایثار و شهادت و سایر موضوع های دینی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان نیز درباره جوایز برگزیدگان جشنواره قصه و داستان آیات گفت: پس از اعلام داوران در هر بخش علاوه بر تندیس و لوح جشنواره به نفرات برتر در داستان بلند به ترتیب مبالغ 40، 30 و 20 میلیون ریال و در داستان کوتاه به ترتیب 30، 20 و 10میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

مسعود نیک نفس جایزه برگزیده بخش سوره واقعه را 30میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در هر بخش، سه نفر به عنوان برگزیده معرفی می شود که در واقع نفرات چهارم تا ششم هر بخش هستند و به هر یک از این برگزیدگان مبلغ پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.
وی درباره ترکیب هیات داوران جشنواره نیز گفت: سیدمهدی شجاعی، مهدی محبی کرمانی و ابوتراب خسروی، مسئولیت داوری انتخاب آثار نویسندگان را در جشنواره آیات بر عهده دارند.

علاقه مندان و نویسندگان تا یکشنبه دهم دی ماه فرصت دارند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود به پایگاه جشنواره قصه و داستان آیات به نشانی ayatjk.ir مراجعه کنند.

جشنواره هنری آیات به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 11 رشته شامل رشته های پوستر در استان زنجان، نقاشی در استان گلستان، فیلم اعم از مستند کوتاه، داستانی، مستند و انیمیشن در استان بوشهر، شعر در استان لرستان، تصویرسازی در استان همدان، نقاشیخط در استان یزد، هنرهای نمایشی در استان فارس و آواها و نغمات در استان آذربایجان شرقی است و رشته های خوشنویسی و کاریکاتور نیز در سطح بین المللی برگزار می شود.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار