131442
۱۱ دی ۱۳۹۶
یک روانشناس کودک در همدان:

والدین تک فرزند، بچه‌های خود را باور ندارند

یک روانشناس کودک در همدان گفت: متأسفانه والدینی که تنها یک فرزند دارند، به هیچ وجه فرزندان خود را باور ندارند که همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در کودک می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مرضیه محبوبی با تأکید بر اینکه کودکان تک فرزند استقلال خیلی ضعیفی در انجام امور خود دارند، افزود: این کودکان به شدت به والدین خود وابسته‌اند و همواره برای انجام کارهای خود حامی می‌طلبند .

وی ادامه داد: این کودکان بدون حضور والدین و مراقبان قادر به انجام هیچ کاری نیستند چرا که والدین فرصت آزمون و خطا و کسب تجارب جدید را از کودکان گرفته‌اند .

محبوبی خاطرنشان کرد: چنین والدینی همواره از سپردن مسئولیت به این کودکان ترس دارند چرا که معتقدند ما همین یک کودک را داریم و هیچ‌گاه اجازه انجام کاری را به تنهایی به فرزند خود نمی‌دهند .

وی با تأکید بر اینکه دوستان کودک هیچ‌گاه نمی‌توانند جای خالی برادر و یا خواهر را برای فرزندان بگیرند، افزود: هیچ دوستی نمی‌تواند در طول هفته همواره همراه کودک باشد .

این روانشناس کودک گفت: والدینی که تنها یک فرزند دارند تلاش می‌کنند همه آمال و آرزوهایشان را بر روی فرزند خود پیاده کنند که مبادا روزی طعم تلخ نه را بشنوند .

وی ادامه داد: گرچه چنین والدینی هنگام صحبت کردن ابراز می‌کنند که دوست دارند فرزندشان متعهد و مسئولیت‌پذیر باشد اما در حقیقت در عمل زمینه وابسته بودن فرزند را فراهم می‌کنند .

محبوبی در پایان خطاب به والدینی که مجبور به داشتن یک فرزند هستند گفت: این والدین باید به شدت بر روی اعمال خود کار کنند و کلاس بروند، مشاوره بگیرند و دائم خود را با زمان تطبیق دهند تا بتوانند فرزندی مسئولیت‌پذیر و غیروابسته بار بیاورند .

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار