131438
۱۱ دی ۱۳۹۶

انجام غربالگری شنوایی بر روی ۲۸ هزار کودک در سیستان و بلوچستان

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸ هزار نوزاد شیرخوار در استان از ابتدای امسال تاکنون مورد معاینه طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، معصومه راحت دهمرده اظهار داشت: اجرای طرح های غربالگری و تشخیص زود هنگام مشکلات شنوایی نوزادان شیرخوار از جمله وظایف معاونت پیشگیری بحساب می آید.
وی افزود: تمام دستگاه های غربالگر شنوایی در بخش های زنان و زایمان بیمارستان ها و مراکز تسهیلات زایمانی سیستان و بلوچستان مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در این طرح کودکان زمانی که به دنیا می آید در همان 24 ساعت اول مورد معاینه شنوایی قرار می گیرند.
معاون امور پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کودکان در صورت تشخیص مشکل به سطوح بعدی این طرح ارجاع می شوند.

دهمرده اظهار داشت: معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی در همه سطوح پیشگیری (سطح اول، دوم و سوم) ارائه خدمت می‌ کند و آگاه سازی در اولویت فعالیت ‌هاست.
وی افزود: با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است سعی داریم از آسیب های اجتماعی نو پدید جلوگیری شود، همچنین اجرای طرح های غربالگری در معاونت پیشگیری در دستور کار است.

وی تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی و بینایی با توجه به اهمیت موضوع همواره در سطح استان انجام می ‌شود.

 

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.

شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار