130938
۰۹ دی ۱۳۹۶
حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو عنوان کرد؛

تاثیر مهم قصه‌گویی در انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان

حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو در مورد پتانسیل قرآن کریم در آموزش کودکان گفت: در قرآن کریم که کتاب هدایت انسان‌ها است، قصه‌های فراوانی برای ما نقل شده است.

به گزارش کودک پرس ، قصه‌گوی قدیمی و محبوب تلویزیون در سومین جشنواره غنچه‌های امید که با حضور جمعی از مربیان مهدهای کودک و پیش‌ دبستانی‌های شهر مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در قرآن کریم که کتاب هدایت انسان‌ها است، قصه‌های فراوانی برای ما نقل شده است.

«حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو» تصریح کرد: در این کتاب داستان‌هایی از زندگی حضرت موسی(علیه‌السلام)، حضرت عیسی(علیه‌السلام)،حضرت ابراهیم(علیه‌السلام)، هابیل، قابیل، زنان و مردان نمونه، فرعون، هارون و… آمده است. از آنجا که در این کتاب که کتاب هدایت بشر است این همه قصه نقل شده، درمی‌یابیم که قصه نقش مهمی در تربیت و هدایت انسان‌ها دارد.

 

بنیان گذار طرح تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم، افزود: در قرآن برای فهماندن بیشتر مطالب به مخاطب از قصه و مثل استفاده شده است. بنابراین نتیجه می‌گیریم که قصه‌گویی نقش مهمی در تربیت انسان‌ها دارد.

وی اظهار کرد: داستان یکی از ابزارهای قوی آموزشی است که به راحتی می‌توان با بهره‌گیری از آن با کودکان ارتباط برقرار کرد، البته قصه‌گویی برای بچه‌ها نیاز به کسب مهارت‌هایی دارد که یک مربی کودک باید این مهارت‌ها را فرا بگیرد.

 

«حجت‌الاسلام راستگو» تصریح کرد: یک مربی در هنگام قصه‌گویی برای بچه‌ها باید با استفاده از روش‌های مختلف آنها را با خود همراه کند تا بچه‌ها از شنیدن داستان لذت بیشتری ببرند و مربی باید سعی کند در قصه‌گویی متکلم وحده نباشد.

وی با تاکید بر اینکه مکان‌های آموزشی باید فضایی مناسب سن کودک داشته باشد، اظهار کرد: مکانی که برای آموزش بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود باید فضایی شاد و رنگارنگ باشد و مربیان کودک نیز باید از لباس‌های رنگ روشن که مورد پسند بچه‌ها است استفاده کنند.

 

این قصه‌گوی قدیمی و محبوب تلویزیون در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش تربیتی مربیان تاکید کرد و گفت: کودکان در نزد مربی مانند امانت هستند و مربی باید مراقب باشد که وقتی در پایان سال والدین فرزندان خود را او تحویل می‌گیرند حق این امانت رعایت شده باشد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار