130929
۰۹ دی ۱۳۹۶
دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد؛

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی با شرکت بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز

دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی از حضور تقریباً ۸۵ درصد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ژینوس کشتکاری دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی با بیان اینکه در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی هستیم، اظهار داشت: پیش از آغاز جشنواره، طی 2 روز دوره آموزشی ـ توجیهی ناظران تخصصی جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف بازنگری و ارتقای استانداردهای جشنواره و تعامل و هم‌اندیشی ناظران سراسر کشور با یکدیگر برای فهم مشترک و همسویی بیشتر در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی در 6 محور برای تمام دانش‌آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود که شامل فعالیت‌های آزمایشگاهی، پژوهش با تمرکز بر درس تفکر و سبک زندگی و مطالعات اجتماعی، دست سازه‌ها با تمرکز بر درس کار و فناوری، زبان و ادبیات فارسی تحت عنوان احساس واژه‌ها در راستای تقویت انشا و خوانش دانش‌آموزان، زبان انگلیسی به صورت ایفای نقش و ارتقاء تعاملات بین المللی و محور ششم برپایی بازارچه درس کار و فناوری است که دانش‌آموزان 2 بار در سال آثار خود را در این بازارچه عرضه می کنند و یکی از اهداف مهم آن، آشنایی با مشاغل، هدایت تحصیلی صحیح و افزایش سواد مالی دانش‌آموزان است.

 

 

کشتکاری اضافه کرد: بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول تحصیل می‌کنند و سال گذشته 6 میلیون و 132 هزار و 42 نفررشته تقریباً معادل 85 درصد دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.

دبیر علمی جشنواره نوجوان خوارزمی تصریح کرد: هدف کیفی این جشنواره هویت‌یابی دانش‌آموزان با رویکرد تفکر و کارآفرینی است لذا این جشنواره فرصتی برای دستیابی به اهداف برنامه درسی ملی در مقطع متوسطه اول است.

 

وی بیان داشت: معمولاً تابستان هر سال نفرات برتر مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی که به مرحله کشوری را یافته‌اند، مشخص شده و منتخبان محورهای پژوهش و دست سازه در هفته پژوهش تجلیل می‌شوند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار