130120
۰۵ دی ۱۳۹۶

سه هزار ۸۶۴ کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ سه هزار و ۸۶۴ کودک در استان بوشهر از تحصیل بازمانده‌اند که بیشتر آنها در مناطق شهری هستند.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا دانش‌فر در نشست خبری در آستانه هفتم دی روز سوادآموزی بیان کرد: بر اساس آمار در سال 90 در گروه سنی 10 تا 49 سال 91.68 درصد مردم استان باسواد بودند که با اقدامات انجام شده در جهت باسوادی، این میزان در سال 95 در گروه سنی مذکور به 96.92 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بی سوادی در گروه سنی 10 تا 19 سال یکی از چالش‌های مهم ما است افزود: بر اساس سرشماری سال 95 سه هزار و 864 کودک در استان بوشهر از تحصیل بازمانده‌اند که از این تعداد 2 هزار و 795 نفر در حوزه شهری و بقیه در روستاها هستند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران، در مجموع 7 هزار و 250 بی سواد در استان وجود دارد که اولویت ما باسوادی افراد 10 تا 49 سال است.

 

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر رتبه نخست را از نظر رشد سوادآموزی در کشور دارد تصریح کرد: در چهار سال اخیر 14 هزار و 67 دانش‌آموز در استان بوشهر تحت پوشش طرح سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

دانش‌فر خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دیلم و گناوه بیشترین باسواد را در سطح استان دارند و شهرستان‌های دیر، عسلویه و دشتی نیز به ترتیب دارای کمترین میزان باسوادی در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال در جذب سوادآموزان رشد 107 درصدی داشته‌ایم افزود: در قالب طرح سواد‌آموزی کمیساریای عالی پناهندگان، تاکنون 220 نفر از پناهندگان افغان در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده‌اند.

 

معاون سوادآموزی استان با اشاره به راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در دشتستان تصریح کرد: یک مرکز یادگیری محلی سوادآموزی نیز در زندان مستقر است و آموزش پایه سواد، مهارت‌های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و شغلی و حرفه‌ای را به افراد سوادآموز در زندان بر عهده دارد.

 

 

منبع: شبکه خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار