129945
۰۵ دی ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

کاهش جرائم اجتماعی با اصلاح فرآیند تربیت و آموزش میسر می‌شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کاهش نرخ وقوع جرائم اجتماعی از طریق اصلاح فرآیند تربیت و آموزش امکان‌پذیر می‌شود و در این مسیر باید تقویت مبانی اعتقادی را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی اظهار داشت: برخورد با جرائم خاص باید اصولی و کارشناسی شده آموزش داده شود تا کودک یا نوجوان بتواند در برابر بروز هرگونه تعرض از خود دفاع کند و نتیجه عکس نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ریشه جرائم خاص با حوزه فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سن افراد مرتبط است از این ورود به مسائل فرهنگی اجتماعی ضروری احساس می شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: تربیت و اخلاق اجتماعی باید به سمت اخلاق دینی و تقویت مبانی اعتقادی پیش رود تا خروجی مناسب داشته باشد، بنابراین لازم است برای مربیان و معلمان مدارس همایش های مختلف آموزشی که منافاتی با اصول اسلامی نداشته باشد برگزار شود.

 

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: بایستی مرکزی برای نگهداری اطفال رها شده و در معرض آسیب اجتماعی در نظر گرفته شود تا از افزایش پرونده ها و ظهور آسیب های اجتماعی در سال های آینده کاهش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: طرح جمع آوری سلاح مستلزم تشکیل کمیته تبادل و اطلاع رسانی است که این کمیته با حضور نیروی انتظامی، دادگستری و سایر نهادهای مرتبط تشکیل می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: تمام دادگاه ها ملزم هستند در خصوص جرایم خاص مثل حمل اسلحه تا حد امکان تخفیف در مجازات اعمال نکنند و اگر قرار است تخفیفی لحاظ شود بایستی حتما با نظر دادستانی باشد.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار