موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
129624
۰۴ دی ۱۳۹۶
مجتبی دربندی:

مردم عروسک‌های خیمه شب بازی را دوست دارند/ این نمایش‌ها گروه سنی ندارد

کارگردان تئاتر در جشنواره تئاتر شهر عنوان کرد: خوشبختانه از دیرباز همه مردم ایران عروسک‌ها و نمایش‌های خیمه‌شب بازی را دوست داشتند و هیچ‌گاه این نمایش ها رنج سنجی نداشتند و از کودک تا بزرگسال برایشان جذاب بوده است.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی دربندی کارگردان تئاتر در جشنواره تئاتر شهر، پردیس تئاتر تهران امسال برای پنجمین بار در این جشنواره حضور یافته و نمایشی به عنوان «ژیلت» را در فضای باز پردیس آماده کرده است.

دربندی که پانزده است در عرصه خیمه شب بازی فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: بسیاری از کارهایم اقتباسی از نمایش‌هایی است که آنها به اجرا در می‌آورم.

وی با اشاره به علاقه و اهمیتی که به بخش خیمه شب بازی ها در تئاتر می‌دهد، گفت: خوشبختانه مردم هم خیمه شب بازی را دوست دارند و برایشان جذاب است از کودک تا بزرگسالان و پیر و جوان بدان علاقه مند هستند مهم این است که بتوانیم کارهای خوبی تولید کنیم که در این عرصه خیلی فعال نیستیم.

 

 

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تاریخچه خیمه شب بازی در ایران به دوران گذشته و زمان پادشاهان می‌رسد، اظهار داشت: نمایشنامه نویسان بزرگی هم در این زمینه در ایران فعال بودند. در نهایت باید بتوان به عروسک‌ها جان بخشید خوشبختانه هم مردم و هم بازیگردان و کارگردان تئاتر دراین زمینه انرژی متقابل به هم می‌دهند باید بتوانند به عروسک‌ها جان تازه بدهند و همینطور هم هست که مردم از این کار لذت می‌برند.

 

 

وی با بیان اینکه موضوعات خیمه شب‌ها نیز متنوع است، گفت: دراین عرصه می توان در تمام زمینه‌ها کار طنز انجام داد و من هم چنین تلاشی انجام می‌دهم.

 

دربندی قبلا نیز درجشنواره های آیینی سنتی و با خیمه شب بازی حضور داشته و جوایزی نیز دریافت کرده است و روز گذشته نیز در جشنواره تئاتر شهر اجرایش را در پردیس تئاتر تهران انجام داد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار