موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
128848
۰۲ دی ۱۳۹۶
به قلم بهرام جلالی‌پور؛

کتاب «نقد دراماتیکی نمایشنامه های کودک و نوجوان» منتشر شد

تازه‌ترین اثر بهرام جلالی‌پور با عنوان «نقد دراماتیکی نمایشنامه‌های کودک و نوجوان» توسط انتشارات افراز منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، بهرام جلالی پور، نویسنده و نمایشنامه نویس در خصوص انتشار اثر جدیدش گفت: کتابم با عنوان «نقد دراماتیکی نمایشنامه های کودک و نوجوان» در اوایل آذر ماه توسط انتشارات افراز منتشر شد. در این کتاب تعدادی نمایشنامه را که در قالب کتاب منتشر شده، با شیوه ای نزدیک به ساختارگرایانه نقد کردم. در این نوع نقد ضمن اینکه ساختار در مرکز بررسی قرار دارد، درون مایه و محعتوا را هم در نظرمی گیریم. با این شیوه نقد دراماتیک، اثر با ارائه پیشنهادهایی درباره آن تکمیل می شود. اینکه چطور می توان ایرادهای اثر را برطرف کرد.

وی افزود: منتقد در نقد دراماتیک در مقام مشاور نویسنده عمل می کند. ایراد های اثر را برطرف می کند و نحوه رفع این ایرادها این ایرادها را توضیح می دهد. نقد دراماتیکی معادل همان نقد دراماتوژیکی است اما چون درباره نقد دراماتوژیک در ایران دچار سوءتفاهم هایی هستیم، نام کتاب را «نقد دراماتیکی نمایشنامه های کودک و نوجوان» گذاشتم. ساختار نقدهایم در این اثر به این صورت است که ابتدا درون مایه اثر را نقد کرده ام، بعد به نقد ساختاری آن پرداختم.گاهی آثار به اندازه ای ضعیف بود که به ارائه طرح جدیدی برای نمایشنامه منجر شد.

 

 

این نویسنده با اشاره به کتاب های در دست نگارش خود اظهار کرد: تلاش می کنم 2 کتابم را تا پایان سال جاری منتشر کنم. یکی از آن ها کتابی با عنوان «میشل ویناور دراماتوژ جنگ» است که در دولت قبلی اجازه انتشار نگرفته بود. دوباره مسئله انتشار این کتابم را پیگیری می کنم.کتاب دیگرم نمایشنامه هم سرایی است که در دست نگارش دارم. برخی از نمایشنامه هایم ضمیمه دارد که به موضوع مرتبط است. به عنوان مثال نمایشنامه ام از شازده کوچولو اقتباس دارد؛ ممکن است ناشر تمام نمایشنامه هایم را به صورت ده کتاب مستقل منتشر کند یا اینکه تصمیم بگیرد ده کتاب را با هم در قالب مجموعه نمایشنامه چاپ کند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار