12876
۰۳ آذر ۱۳۹۵

قصه گویی و کتابخوانی «مصطفی رحماندوست»

همزمان با هفته ی کتای و کتاب خوانی استاد مصطفی رحماندوست چهره ی پیشکسوت ادبیات کودک و قصه گوی بچه‌های نسل دیروز و امروز ، با حضور در سرای محله ی زرگنده برای کودکان قصه گویی کرد.

به گزارش کودک پرس , رحماندوست سال‌های زیادی از عمر خویش را صرف ترانه سرایی، نگارش و ترجمه کتاب در حوزه ادبیات کودک کرده است و تاکنون بیش از یکصد و هشتاد اثر در حوزه ادبیات کودک از وی به چاپ رسیده است.
در این کارگاه که جمعی از کودکان مهد کودک ها حضور داشتند و استاد رحماندوست با بیان شیرین خود برای کودکان قصه گویی و شعر خوانی کرد که بسیار مورد استقبال آنان قرار گرفت .

استاد رحماندوست در این مراسم درخصوص اهمیت قصه گویی و تاثیر آن در رشد روحی و فکری کودکان گفت : علی رغم گسترش رسانه ها و وسایر وسایل سرگرمی الکترونیکی قصه گویی در حال حاضر اهمیت و پایگاه خود را حفظ کرده است ،

وی توجه به گروه سنی و انتشارات را از نکات مورد اهمیت در انتخاب کتاب قصه برای کودکان عنوان کرد و افزود: بر اساس تحقیقات ثابت شده است که افرادی که از کودکی برای آنها قصه خوانده شده است در بزرگسالی به کتاب علاقمند تر می شوند.

شاعر “صد دانه یاقوت ” در ادامه افزود: والدین باید علاوه بر غذای جسمی ،نوع تغذیه و لباس و پوشاک ، به غذای روح کودکان که همان بازی ،قصه گویی و مطالعه ی کتاب اهمیت دهند .

استاد مصطفی رحماندوست بیش از 35 سال در عرصه ی ادبیات کودک فعالیت کرده است و بیش از 186 عنوان کتاب با 70 میلیون شمارگان منتشر کرده است و هم اکنون در یکی از محلات منطقه 3 ساکن بوده و کتابخانه ای نیز به نام وی در بوستان سهیل نامگذاری شده است .

 

منبع:خبرگزاری شهردار آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار