128609
۳۰ آذر ۱۳۹۶
مسئول بسیج جامعه زنان:

توجه ویژه اسلام به جایگاه کودکان و حق و حقوق آنها

مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان نسبت به تعیین سن ازدواج برای افراد واکنش نشان داد و معتقد است اسلام کودکان را مورد توجه ویژه‌ای قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان خبر اصطلاح کودک همسری را نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: کودک همسری اصطلاحی نادرست است که باید از گفتن آن پرهیز کرد.

وی گفت: خانواده‌ها باید با اختیار و تصمیم صحیح زمان ازدواج دختران و پسران خویش را تشخیص دهند و شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است.

اصلانی در مورد افکار پلید غرب علیه ایران بیان کرد: نسخه‌ای که از غرب برای کشورمان پیچیده شده و سن ازدواج را تعیین کرده است قابل‌اجرا در کشورمان نیست و همه باید بدانند اجازه ورود افکار پلید غرب را به ایران نخواهیم داد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نباید از کلیشه‌های غربی نخ‌نما شده استفاده کنیم که خودشان هم از پیامدهای آن آگاه هستند؛ باید بر مبنای فرهنگ ملی و دینی خود عمل کنیم و خانواده‌ها در تصمیم‌گیری‌های ازدواج فرزندان خود آزاد باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نقض حقوق مردم اذعان داشت: تعیین و تکلیف برای سن ازدواج نقض حقوق مردم است؛ به قانون ازدواج زیر ۱۳ سال دختران احترام می‌گذاریم و این قانون با توجه به فرهنگ ایران کفایت می‌کند.

وی در مورد کودک همسری گفت: کودک همسری را افرادی ناآگاه بیان کرده‌اند درصورتی‌که آنچه مطرح می‌کنند کذب است؛ کودک همسری در صورتی مصداق دارد که کودک به معنای واقعی کودک باشد نه تعریف کنوانسیون حقوق کودکان.

 

اصلانی با تأکید بر حمایت اسلام از کودکان یادآور شد: افرادی که به‌دروغ مدعی حقوق کودکان هستند باید بدانند که اسلام بالاترین توجه را به کودکان دارد و بیشترین و بالاترین حق‌وحقوق را اسلام برای کودکان در نظر گرفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود: همه باید از ارزش‌ها، باورها و اقتضائات کشور پیروی کنیم و مانع از ترویج الگوهای پوسیده غربی شویم.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار