128564
۳۰ آذر ۱۳۹۶

نابینا و ناشنوا شدن نوجوان بحرینی براثر شکنجه رژیم آل خلیفه

“حیدرالملا” نوجوان بحرینی که از دو سال قبل در زندان رژیم آل خلیفه است، به علت شکنجه ماموران امنیتی از یک گوش و چشم ناشنوا و نابینا شد.

به گزارش کودک پرس ، مادر یک نوجوان زندانی سیاسی بحرین به نام “حیدر الملا” اعلام کرد که شنوایی گوش چپ فرزندش به دلیل شدت ضربه های وارد در طی شکنجه در طول جلسات بازجویی ناشنوا شده و بینایی چشم سمت راست او نیز تا حد زیادی از بین رفته، این در حالی است که او از کودکی با مشکل شبکیه چشم روبرو بوده و نیازمند مداومت در درمان است.

“صفاء الخواجه” عضو مرکز حقوق بشر بحرین به نقل از مادر این زندانی خبر داد که در تاریخ 12 اوریل 2017 با او برخورد فیزیکی سختی شده و بر اثر ضرب و شتم صورت گرفته توسط یکی از ماموران زندان چشم او آسیب دیده است.

 

مادر حیدر الملا همچنین توضیح داده است که در ملاقات با فرزندنش در تاریخ 31 ژانویه 2017 متوجه آثار شکنجه در نقاط مختلف بدن وی شده، این بانوی بحرینی تاکید کرده است که مسئول شکنجه فرزندش “علی عبد الولی” یکی از درجه داران زندان است که پیش از این نیز بدون هیچ دلیلی به صورت فرزندش اسپری فلفل پاشیده بوده است.

 

لازم به ذکر است که نوجوان بحرینی حیدر الملا در تاریخ 29 نوامبر 2015 بازداشت شد و به 7 سال زندان محکوم شد. همچنین براساس گفته های خانواده الملا، این نوجوان در تاریخ 27 اکتوبر 2016 به دلیل شکنجه های سنگین به بیمارستان انتقال یافت.

 

 

منبع: ابنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار