127985
۲۸ آذر ۱۳۹۶

۳۶ هزار کودک مهاجر در ليبی به کمک نياز دارند

صندوق کودکان ملل متحد(يونيسف) و ­سازمان بين‌المللی مهاجرت روز دوشنبه اعلام کردند حدود ۳۶ هزار کودک مهاجر از جمله ۱۴ هزار نفر که کسی آنها را همراهی نمی‌کند در ليبی به کمک نياز دارند.

به گزارش کودک پرس ، ليبي به عنوان دروازه ورود مهاجران به اروپا از راه دريا به حساب مي آيد.
اين دو نهاد سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بيانيه اي به مناسب روز جهاني مهاجر اعلام کردند 9 درصد از حدود 400 هزار مهاجري را که در ليبي به سر مي برند کودکان تشکيل مي دهند.

 

به گزارش خبرگزاري فرانسه از طرابلس، يونيسف و سازمان بين المللي مهاجرت شمار کودکان مهاجر در ليبي را که هيچ يک از اعضاي خانواده آنها را همراه نمي کنند 14 هزار نفر ارزيابي کرد و اين موضوع را « شوکه آور »‌ خواند.
اين دو سازمان اعلام کردند حدود 15 هزار کودک که کسي آنها را همراهي نمي کند سال 2017 از ليبي با عبور از درياي مديترانه وارد ايتاليا شدند و 400 نفر جان خود را از دست دادند. برخي ديگر مورد آزار و اذيت و سوء استفاده قرار گرفتند و زنداني شدند.

سازمان بين المللي مهاجرت سال 2018 بازگردانده شدن 30 هزار مهاجر از جمله شماري کودک را در چارچوب برنامه بازگشت داوطلبانه خواستار شد.
بر اساس آماري که اين سازمان اوايل دسامبر منتشر کرد در سال 2017 تاکنون حدود 15 هزار مهاجر در چارچوب اين برنامه به کشور خود بازگردانده شده اند.
عبدالرحمن غندور مسئول يونيسف در ليبي در اين بيانيه اعلام کرد « ما به صورت مشترک با سازمان بين المللي مهاجرت تلاش مي کنيم همه کودکان در هر شرايطي که باشند تحصيل کنند، مورد حمايت قرار گيرند و خدمات پايه را دريافت کنند ».

ليبي از چند هفته قبل به ويژه بعد از انتشار مستندي در سي ان ان درباره فروش مهاجران آفريقايي به عنوان برده نزديک طرابلس با انتقاد رو به رو است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار