126958
۲۵ آذر ۱۳۹۶

هفته چهلم بارداری

به گزارش کودک پرس ،انتظارها به پایان رسید. حالا هر لحظه و هر ساعت باید منتظر دردهای زایمان باشید. اگر کیسه آبتان پاره شد اصلا نترسید. هیچ اتفاقی نمی افتد خیلی سریع به بیمارستان بروید. همه چیز می گذرد و تمام می شود و فقط خاطرات خوبش به یاد می ماند . هفته های تلخ […]

به گزارش کودک پرس ،انتظارها به پایان رسید. حالا هر لحظه و هر ساعت باید منتظر دردهای زایمان باشید. اگر کیسه آبتان پاره شد اصلا نترسید. هیچ اتفاقی نمی افتد خیلی سریع به بیمارستان بروید. همه چیز می گذرد و تمام می شود و فقط خاطرات خوبش به یاد می ماند . هفته های تلخ و شیرینی را با هم گذراندیم . این روزها قطعا قلبتان بیشتر از همیشه می تپد و هیجانتان هم خیلی زیاد شده است. بهترین کار این است که آرامشتان را حفظ کنید. این لحظه ها باید بیشتر به خودتان افتخار کنید. شما تمام این هفته ها را با قدرت پشت سر گذاشتید و قطعا جایزه خوبی هم می گیرید. یک جایزه زیبا و دوست داشتنی که هر لحظه به دیدارش نزدیکتر می شوید.

 

 

 وضعیت جنین

این روزها پوست جنین کاملا نرم و صاف شده است. بدن جنین چربی را کاملا جذب کرده و به خورد پوستش رفته و حالا حسابی تپل به نظر می‌رسد. در زمان تولد ممکن است بدنش آبی باشد یا به قسمت‌های از بدنش ماده سفید رنگی چسبیده باشد. البته اگر دیدید بدنش به خون آغشته شده نگران نباشید این به دلیل جدا شدن از جفت است. بدن او بعد از خروج از رحم لغزنده و موهای سرش به هم چسبیده است. استخوان‌های سر او هنوز سفت نشده و استخوان‌های جمجمه قدری از هم جدا هستند در زمان خروج نوزاد جمجمه به هم فشرده می‌شود و جنین راحت تر از کانال زایمانی عبور می‌کند. این نرمی‌ها تا بعد از یک سال هم ادامه دارد.

قد: 52.2 سانتی متر

وزن: 3619 گرم

 

 

وضعیت مادر

تمام شد. دیگر باید به قول قدیمی ها بارتان را زمین بگذارید.یادتان باشد هنگام زایمان اگر به صورت طبیعی باشد باید علاوه بر زور زدن برای بیرون آمدن بچه، این کار را برای جفت هم انجام دهید، اما نگران نباشید همه چیز خوب پیش می رود، کافی است برای خروج جفت کمی به خودتان فشار بیاورید جفت بیرون می‌آید. فقط این نکته را در نظر بگیرد که چه زایمان طبیعی داشته باشید چه سزارین ممکن است آنقدر احساساتی شوید که نتوانید خودتان را کنترل کنید و مثل دختر بچه‌هاگریه کنید. پس اگر واقعا در این لحظات دلتان می‌خواهد گریه کنید خودداری نکنید و یک دل سیر اشک بریزید. در این شرایط هرگز فکر نکنید که باید مثل یک زن بالغ عمل کنید. شما 9 ماه فشار سنگینی تحمل کرده‌اید و زایمان به شما فشار بیشتری وارد کرده، پس گریه کنید. اگر این احساسات باقی بماند ممکن است خودش را به صورت افسردگی بعد از زایمان نشان دهد.

 

 

تغذیه در هفته چهلم بارداری

عجله نکنید که بلافاصله پس از زایمان به رژیم و ورزش روی آورید، به خودتان مهلت دهید تا پزشکتان زمان مناسب برای آغاز ورزش و رژیم را به شما متذکر شود. در صورتی که از سینه خودتان به نوزادتان شیر می دهید حداقل تا دو هفته پس از زایمان کاهش وزن را فراموش کنید تا زمانی که از تامین شیر مورد نیاز نوزادتان اطمینان کافی حاصل کنید. زمانی که در حال شیردهی هستید، بدنتان روزانه به 500 کالری انرژی نیاز دارد یعنی خیلی بیشتر از قبل بارداری، بنابراین سعی کنید به اندازه کافی از مواد غذایی سالم استفاده کنید.

 

 

توصیه های مذهبی

با توجه به مطالعات انجام شده، شنیدن صوت قرآن در هنگام دردهای زایمان، موجب کاهش این دردها می شود. در این رابطه می توانید از آیه 22 تا 26 سوره مریم استفاده کنید که بر اساس روایات اسلامی و هم چنین تحقیقات اخیر صورت گرفته، می تواند تاثیر مثبتی در کاهش دردهای زایمان داشته باشد.

 

 

بایدها و نبایدها

هورمون های شما تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته اند، به همین دلیل با شروع شیردهی، انتظار تغییرات روحی را در خود داشته باشید. همسر شما نیز نیاز دارد با نوزاد ارتباط برقرار کند، از شما دو نفر مراقبت کرده و تعویض پوشک را یاد بگیرد. پس درب خانه را ببندید، پیغامگیر تلفن را روشن کنید و خانواده جدید خود را دریابید.
شناخت ویژگی های نوزاد با حضور دائم میهمان ها دشوار خواهد بود. پس بهتر است برای چند روز بدون میهمانان وقت خود را در خانه با نوزادتان بگذرانید. نوزاد شما زیاد می خوابد، بنابراین شما نیز همین کار را انجام دهید.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار