126904
۲۵ آذر ۱۳۹۶
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان خبر داد؛

برگزاری فراخوان آثار جشنواره هفتم «نوجوان سالم» در همدان

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری فراخوان آثار جشنواره هفتم «نوجوان سالم» در همدان خبر داد و گفت: ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی در مورد شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر از اولویت جشنواره «نوجوان سالم» است.

به گزارش کودک پرس ، عبدالله جعفری در خصوص برگزاری هفتمین «جشنواره نوجوان سالم» در همدان، اظهار کرد: ترویج زندگی سالم، پررنگ کردن باورهای دینی و اعتقادی، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته تا جایی که امروز شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی دربرابر آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم، افزود: گستردگی و چند بعدی بودن این مقوله مهم اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی مختلف را سنگین‌تر می‌کند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه توجه به حوزه آسیب‌های اجتماعی و فعالیت در کاهش این آسیب‌ها در آموزش و پرورش روند رو به رشدی داشته است، گفت: از سال 91 با اصلاح در ساختار آموزش و پرورش اداره مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده که آموزش مهارت‌های زندگی و فعالیت‌های مدون در خصوص پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی یکی از اقدامات آموزش و پرورش در این حوزه بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در ششمین جشنواره‌ «نوجوان سالم» در استان بیش از 5 هزار طرح دانش‌آموزی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته را داشت.

جعفری با اشاره به اینکه در جشنواره ششم بیش از 5 هزار و 443 اثر شامل 5 هزار و 62 اثر در بخش دانش‌آموزی، 377 اثر در بخش همکاران فرهنگی و چهار اثر در بخش اولیای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف به دبیرخانه‌ استانی این جشنواره ارسال شده بود، تصریح کرد: علاوه بر دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی در دو رشته‌ نقاشی و انشاء‌نویسی با موضوع «چگونه از خود مراقبت کنیم» آثار خود را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کردند.

 

وی با بیان اینکه در جشنواره‌ ششم در دو بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی در هفت رشته ایده‌پردازی، مقاله‌نویسی، نقاشی، روزنامه‌دیواری، عکس، فیلم‌کوتاه، نرم‌افزار برگزار شد، گفت: در بخش ابتکارات مدرسه‌ای در سه رشته‌ الگوها و فنون آموزش پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری شرکت‌کنندگان حضور داشتند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه جشنواره‌ دانش‌آموزی «نوجوان سالم» همه ساله به منظور ترویج زندگی سالم، شناسایی رشد و شکوفایی قابلیت‌های دانش‌آموزی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جاری نیز برنامه‌ریزی دبیرخانه جشنواره نوجوان سالم به مرحله اجرا رسیده و در حال حاضر نسبت به فراخوان آثار در مدارس فرآیند جشنواره هفتم آغاز شده است.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: ارائه آثار با رویکرد دینی و اسلامی در مورد شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از اولویت جشنواره امسال «نوجوان سالم» است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار