126638
۲۴ آذر ۱۳۹۶

دکترین فرهنگی برای مقابله با تهاجم دشمن تربیت نشده‌اند

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دکترین فرهنگی ما برای تحول در فرهنگ جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تربین نشده‌اند.

به گزارش کودک پرس، حجت‌الاسلام‌ علی اکبر حصاری، در همایش ملی «حجاب پژوهی با تأکید بر قرآن و سنت»، اظهار کرد: پرداختن به مسأله عفاف و حجاب نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها است.

وی افزود: پرداختن به هر یک از هنجارهای اخلاقی و رفتاری در جامعه بدون زیرساخت‌های آن زودگذر بوده و با هر بادی ویران خواهد شد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص ناکامی نهادینه‌سازی عفاف و حجاب در جامعه گفت: فشارهای اقتصادی و بداخلاقی‌های سیاسی عاملی برای پیامدهای بد رفتاری، اخلاقی و فرهنگی جامعه می شود.

وی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که کسانی که راه مبارزه باحجاب در جوامع اسلامی را آغاز کردند چه چیزهایی را تخریب کردند تا به حجاب ضربه وارد کنند.

 

 

حصاری افزود: برای این که از یک پژوهش صحیح، کارآمد و اثربخش برخوردار شویم باید همه ارتباطات را در بحث حجاب و عناصر معرفتی، اخلاقی و رفتاری آن را به‌صورت مجموعه‌ای موردتوجه قرار دهیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: جامعه از طیف‌های مختلف تشکیل‌شده است که نگاه یک دست نمی‌توان به آن داشت این طیف به نسبت هر عامل اجتماعی ممکن است چندین طیف اجتماعی داشته باشد.

وی روش هدایتی را یک روش تدریجی دانست و تصریح کرد: باید از اولویت های پایین تر به سمت بالاتر حرکت کرد.

حصاری اظهار کرد: ما باید یک مطالعه و برنامه ریزی راهبردی برای رسیدن هدف در مؤاجه با آسیب ها از جمله عفاف و پوشش داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رفتارهای امروز نتیجه افراط و تفریط های دیروز است، افزود: بسیاری از رفتار های تندروانه پشت خود رفتارهای دیگری خواهد داشت، باید توجه داشته باشیم مسلمان تر از پیامبر و کاتولیک تر از پاپ نشویم تا در اصلاح جامعه بتوانیم موفق عمل کنیم و باید معتدل باشیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دکترین فرهنگی ما برای تحول در فرهنگ جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تنظیم‌ نشده اند.

وی افزود: برای پیشرفت عرصه فرهنگی به استراتژیک‌هایی نیازمندیم که امید است در آینده نزدیک اتفاق افتد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار