126542
۲۳ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

تحرک و ورزش از سنین کودکی بایستی در افراد جامعه نهادینه‌سازی شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: تحرک و ورزش از سنین کودکی بایستی در وجود افراد جامعه نهادینه‌سازی شود و مهدهای کودک بستر مناسبی برای این اقدام هستند.

به گزارش کودک پرس ، عابد حقدادی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی در اراک با اشاره به اهمیت ورود ورزش و رشته های ورزشی به مراکز آموزشی اظهار داشت: در جمع بندی آمار ارائه داده شده در می یابیم که ۵۱ درصد از مهدهای کودک دارای مشکلات مختلف بوده و تنها ۴۹ درصد فاقد مشکل و دغدغه هستند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: مراکز فاقد مشکل نیز با حداقل استانداردها درحال فعالیت هستند و همین سبب نگرانی والدین برای نگهداری فرزندانشان در چنین مراکزی مشاهده می شود.

وی افزود: استفاده صحیح از فضای مهدهای کودک نیازمند تغییر نگرشی جدی در جامعه است تا آحاد جامعه بدانند مهد کودک تنها مرکزی برای نگهداری فرزندان دارای والدین شاغل نیست، به خاطر داشته باشیم که عمده مشکلات ما به غفلت از روند رشد و یادگیری کودکان مرتبط است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: اداره‌ کل ورزش و جوانان این آمادگی را دارد تا با همکاری سایر دستگاه های مرتبط زمینه ساز رشد حرکتی کودکان در مهدهای کودک شود و این اقدام با احداث باشگاه های ورزشی درون مهدهای کودک ممکن است و چنین اقدامی سبب افزایش رغبت والدین نسبت به فرستادن کودکان به مهد کودک می شود.

 

 

طرح تقدیر از بانوان ناشر در استان مرکزی اجرائی می‌شود

 

محسن شریفی نیز در این کارگروه با اشاره به ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بانوان اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد در راستای سیاست حمایت و تولید محصولات فرهنگی همایشی تحت عنوان گردهمایی بانوان نویسنده و ناشر استان مرکزی برگزار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در نظر داریم در این همایش از بانوانی که اهل استان مرکزی و ناشر کتاب و یا نویسنده هستند تقدیر به عمل آوریم که تاکنون ۱۰۰ بانوی نویسنده به ما معرفی شده اند.

شریفی بیان کرد: تقاضا داریم اگر بانویی در این حوزه فعال است و یا اهل استان مرکزی بوده اما در شهر دیگری فعالیت انتشاراتی انجام می دهد این موضوع به ارشاد اطلاع داده شود تا فراخوانی جامع انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی این آمادگی را دارد که از کتب نوشته شده توسط بانوان شهری و روستایی ساکن استان مرکزی رونمایی کند و در عرصه ایجاد اشتغال برای بانوان خارج از نوبت مجوز انتشارات صادر کند.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار