126444
۲۳ آذر ۱۳۹۶
مهدی سالم تاکید کرد:

ایجاد اینترنت نوجوان با توجه به حضور گسترده این قشر در فضای مجازی ضروری‌ست

مهدی سالم مدیر شبکه امید نسبت به ایجاد فضایی امن و اخلاقی برای نوجوانان در اینترنت گفت: در حال حاضر نوجوانان بیشترین زمان را در فضای مجازی سپری می‌کنند و این در حالی است که پیش از این، مدرسه و خانواده بودند که این فضا را پر می‌کردند.

به گزارش کودک پرس ، مدیر شبکه امید با تاکید بر ضرورت ایجاد اینترنت نوجوان، گفت: بخش‌هایی مانند خانواده درسا می‌توانند طی همکاری با شبکه امید برای ایجاد اینترنت نوجوان ورود جدی کرده و محتوای مناسب در دسترس آنها قرار دهند. در حال حاضر نوجوانان بیشترین زمان را در فضای مجازی سپری می‌کنند و این در حالی است که پیش از این، مدرسه و خانواده بودند که این فضا را پر می‌کردند.

مدیر شبکه امید ادامه داد: هم اکنون که فضای مجازی هم به دو گروه قبلی اضافه شده، طبیعی است که باید فکری برای مدیریت آن کرد زیرا غالب نوجوانان در یک برهه سنی، گوشه‌گیر و منزوی می‌شوند که این انزوا اغلب به واسطه ابزارهای موجود در فضای مجازی شدت هم می‌یابد.

 

سالم در همین خصوص به حیطه فعالیت درسا اشاره کرد و افزود: تخصصی که زیست‌بوم مجازی درسا در آن کار می‌کند در صورتی که به سمت نوجوان پیش برود می‌تواند در شبکه‌های گسترده‌تری مورد استفاده قرار بگیرد و قطعا در چنین شرایطی شبکه امید هم از آن حمایت خواهد کرد.

 

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هدف مجموعه‌های مختلف در حوزه کودک و نوجوان یکی است، باید فضا را مدیریت کرد و با تقسیم وظایف، به هدف مورد نظر دست یافت. خانواده درسا می‌تواند بخش فضای مجازی را بر عهده بگیرد و شبکه امید هم از آن حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

سالم ضمن بیان اینکه استفاده از فضای مجازی تنها یک بخش از ماجراست، تاکید کرد: کاربری فضا هم عامل دیگری است که باید با تولید محتوای مناسب آن را مدیریت کرد چراکه محتوای نوجوان از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر تولیدکنندگان محتوا بتوانند در این حوزه برای ایجاد اینترنت نوجوان ورود جدی کرده و محتوای مناسب در دسترس آنها قرار دهند، نوجوانان هم می‌توانند از این فضا استفاده کنند. از سوی دیگر بخش‌هایی مانند خانواده درسا می‌توانند با تولید محتوای مناسب برای کودک و نوجوان، علاوه بر فراهم کردن چرخه اقتصادی مناسب، رسالت فرهنگی خود را هم در زیرساخت‌های فضای مجازی انجام دهد.

 

وی در پایان تاکید کرد: تعاملاتی در زمینه فضای مجازی بین شبکه امید و زیرست بوم مجازی درسا انجام شده است و این تعاملات ادامه خواهد داشت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار