125848
۲۱ آذر ۱۳۹۶

نوجوان فلسطینی نماد اعتراض به رژیم صهیونیستی، نان آور خانواده ۹ نفره خود است

‘فوزی الجنیدی’ نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی که روز پنجشنبه توسط دهها سرباز رژیم صهیونیستی بازداشت شده و تصویر وی با چشمان بسته، تبدیل به نماد مقاومت قدس و اعتراض به اشغالگران شده، تنها نان آور خانواده ۹ نفره خود است.

به گزارش کودک پرس ، عکس این نوجوان فلسطینی که پس از بازداشت توسط 22 نفر از عوامل نظامی اشغالگران صهیونیستی در وضعیت چشمان بسته ثبت شده، توسط خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه عکاسی شده و تصویر وی در رسانه های جهان بازتاب گسترده‌ای یافته و به نماد جدید مقاومت فلسطین تبدیل شده است.
خبرگزاری آناتولی ترکیه طی مصاحبه ای با ‘رشاد الجنیدی’ عموی وی اعلام کرد: فوزی عصر پنجشنبه در جریان تظاهرات در پاسگاه ایست و بازرسی مقابل شهرک یهودی نشین کریات در شهر الخلیل از سوی سربازان رژیم اشغالگر اسرائیل بازداشت و به پاسگاه نظامی در شهرک گوش آتزیون در بیت لحم منتقل شد.
وی بیان کرد: او بعد به زندان نظامی اوفر در غرب رام الله منتقل شد و قرار بود دیروز به دادگاه نظامی منتقل شود، اما این امر به روز دوشنبه موکول شد.

وی اضافه کرد: والدین فوزی حال مساعدی برای گفت و گو با خبرنگاران ندارند و از این رو من به جای آنها این مطالب را بازگو می کنم و از سازمان های بین المللی حقوق بشری و مقامات فلسطینی می خواهم برای آزادی او هرچه سریع تر اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: پدر فوزی هفت فرزند دارد و او به عنوان فرزند ارشد برای امرار معاش خانواده کار می کند و به همین دلیل به مدرسه نرفته است و پدرش نیز قادر به کارکردن نیست و مادرش هم بیماری لاعلاجی دارد.
وسام الحشلمون عکاس خبرگزاری آناتولی نیز که تصویر فوزی با چشمان بسته را ثبت کرده است، در این زمینه گفت: 50 نفر از نظامیان و سربازان صهیونیستی در منطقه باب الزاویه برای دستگیری معترضان کمین کرده بودند و فوزی هنگام عبور از این منطقه دستگیر شد و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سربازان این کودک را بر زمین کوبیده و با چشمانی بسته او را بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون مجموعا هشت قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آن ها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است.

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که ‘هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر این که طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.’

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند اما دونالد ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.

در پی این اقدام آمریکا، تظاهرات گسترده ای در سرزمین های اشغالی آغاز شد که تا کنون چهار نفر از فلسطینی ها شهید شده و صدها نفر مجروح و دستگیر شده اند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار