125665
۲۰ آذر ۱۳۹۶

نشست انجمن ادبی «سروناز» در شیراز تشکیل شد

نشست انجمن ادبی «سروناز» با حضور افسانه شعبان نژاد، شاعر و نویسنده حوزه کودک در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و با حضور اعضای نوجوان کارگاه‌های شعر و داستان تشکیل شد.

به گزارش کودک پرس ، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در نشست انجمن ادبی «سروناز» با حضور افسانه شعبان نژاد، شاعر و نویسنده حوزه کودک در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل و با حضور اعضای نوجوان کارگاه های شعر و داستان تشکیل شد، گفت: همه ما به خاطر شما بچه ها اینجا جمع شده ایم تا کمک کنیم شما شاعران و نویسندگان آینده ضمن آشنایی بیشتر با اصول نوشتاری با شاعران و نویسندگان مطرح حوزه کودک نیز دیدار و از تجربیاتشان بهره ببرد.

افتخاری با اشاره به فعالیت های افسانه شعبان نژاد در حوزه ادبیات کودک گفت: شعبان نژاد در تمام نوشته ها و شعرهایش از زندگی، مهربانی، عشق، شادی و نشاط و مهر و عاطفه صحبت می کند تا مخاطب را با این نکته آشنا کند که فرصت ها را از دست ندهید.

 

بر اساس این گزارش در ادامه، افسانه شعبان نژاد، شاعر معاصر در پاسخ به این پرسش که موفقیتتان را مرهون چه می دانید دلیل موفقیت خود را تلاش و پشتکار عنوان کرد و گفت: انتقاد پذیری یکی از دلایل اصلی رسیدن من به موفقیت بوده است.

وی افزود: تلاش کردم مخاطبان خود و زبانشان را خوب بشناسم به همین دلیل در جمع بچه ها حاضر می شوم تا بدانم نیاز بچه های امروز و کلام بچه ها چیست.

وی در پاسخ به سئوال یکی از اعضا که پرسید سرودن را چه زمانی آغاز کردید، گفت: از بچگی شعر را دوست داشتم و در خانه زمزمه های مادرم را موقع خواندن حافظ و سعدی می شنیدم؛ اولین شعر را در کلاس سوم دبستان سرودم، البته نه شعر؛ آنچه که از ذهن بچه 9 ساله گذشت و بر کاغذ آمد.

 

اعضای انجمن ادبی سروناز بعد از همین پرسخ و پاسخ کوتاه به خواش آثارشان پرداختند و مورد نقد شعبان نژاد و اعضا قرار گرفتند.

شعبان نژاد در نقد آثار اعضا خطاب به آنها گفت: از نقد آثارتان و انتقادها ناراحت نشوید و از تجربه منتقد استفاده کنید تا پیشرفت داشته باشید و آثارتان روز به روز بهتر بشود.

از نظر شعبان نژاد هنرمند باید دید متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشد و نگاه به اجتماع و جامعه را در اشعارش تقویت کند.

شاعر کتاب «کلاغه به خونش نرسید» از شعر سپید هم گفت و اظهار داشت: شعر سپید می تواند وابسته به وزن نباشد و آن زمانی است که حرف تازه ای برای گفتن داشته باشیم.

از نظر شعبان نژاد هم شعر گفتن هنر است و هم خوب شعر خواندن، پس باید در خوانش اشعار هم دقت کرد.

شعبان نژاد گفت: نوجوانان از مرحله شادی به فضای بزرگسالی وارد می شوند و لازم است در شعر ها به غم و غصه هم پرداخته شود و این نمی تواند نکته منفی شعر باشد، هم از شادی باید گفت و هم از غم تا حال نوجوان امروز به خوبی درک شود و اثر به دل مخاطب بنشیند.

این شاعر حوزه کودک افزود: شاعر خوبی که تجربه و مطالعه زیاد دارد آگاه است که نباید به هم ریختگی زبانی در شعر ایجاد کند و ارکان جمله باید به جا و به درستی جابه جا شود.

خاطر نشان می شود، نشست انجمن ادبی «سروناز» با حضور افسانه شعبان نژاد، شاعر و نویسنده حوزه کودک در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و با حضور اعضای نوجوان کارگاه های شعر و داستان تشکیل شد.
 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار