125484
۲۰ آذر ۱۳۹۶

آموزش ایمن‌سازی ترافیکی در ۳۲ مدرسه استان ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ایمن‌سازی ترافیکی و آموزش در ۳۲ مدرسه حاشیه جاده توسط پلیس راه روستایی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش کودک پرس، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: امروز با حضور کارشناسان آموزش این پلیس در محور ملکشاهی تعداد ۲ مدرسه و حدوداً ۱۵۰ نفر از دانش آموزان مورد آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: هدف از اجرای این آموزش ها آگاه کردن دانش آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه با وسایل نقلیه و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی ادامه داد: در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی، عدم آشنایی کافی اولیاء و مربیان نسبت به این مسائل و طریقه آموزش آن و در مقابل افزایش زیاد تولید وسایل نقلیه موجب شده که کودکان و نوجوانان از آسیب پذیر ترین قشر جامعه در حوادث رانندگی هستند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل داشتن جثه کوچک و ناتوانی از برداشتن گام های بلند، عدم تسلط در هنگام دویدن و دوچرخه سواری ، بازی گوشی و جنب و جوش بسیار و محدودیت در میدان دید ، متاسفانه صدمات بسیاری از تصادفات رانندگی را می بینند.

 

 

وی افزود: اصلی ترین راهکار مبارزه با این معضل ، کار فرهنگی و توجه به آموزش دانش آموزان به ویژه کودکان است.

سرهنگ همتی زاده تصریح کرد: در اجرای این طرح اقلام آموزشی از جمله کتابچه، دفتر یادداشت ، مداد رنگی  و خودکار در بین دانش آموزان توزیع شد.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار