125158
۱۸ آذر ۱۳۹۶
رييس پليس فتا استان اصفهان خبرداد:

غفلت خانواده نوجوان ۱۷ ساله را در فضای مجازی دین گریز کرد

رييس پليس فتا استان اصفهان گفت: نوجوان ۱۷ ساله‌ای كه با انتشار تصاوير و مطالب ضد دين در فضاي مجازی باعث تشويش اذهان عمومی می‌شد توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايی و دستگير شد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پي رصد و پايش فضاي مجازي توسط كارشناسان پليس فتا استان اصفهان و شناسايي گروهي با محتواي ضد ديني بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فني و تخصصي در فضاي مجازي متهم به هويت مهرداد. م نوجوان 17 ساله شناسايي و دستگير شد.

این مقام ارشد انتظامی تصريح كرد: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و تغيير عقايد خود نسبت به دين اسلام را انگيزه عمل مجرمانه خود دانست.

 

سرهنگ مرتضوي در پايان جهت جلوگيري از وقوع چنين پرونده‌هايي بيان‌كرد: ‌دين ستيزي و جدايي از دين يكي از آسيب‌هاي فضاي مجازي بوده كه بيشتر نوجوانان در رنج سني 14 تا 18 سال گرفتار آن مي‌شوند و دليل آن اين است كه در اين رنج سني نوجوان تحت تاثير محيط اطراف خود قرار مي‌گيرد كه يكي از محيط‌هاي اطراف نوجوان فضاي مجازي مي‌باشد.

 

 

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: وقتي نوجواني ساعت‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي و كانال‌ها و گروه‌هاي ضد ديني و غيراخلاقي گشت و گذار مي‌زند سرانجام آن جدايي از دين و دين ستيزي او مي‌باشد. در اين ميان والدين نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌كنند و آن نظارت بر رفتار فرزندان در فضاي مجازي مي‌باشد وقتي در خانواده‌اي فرزندان را در فضاي مجازي به حال خود رها مي‌كنيم انتظار آن را هم بايد داشته باشيم فرزندمان دچار گمراهي و سردرگمي در اين فضاي مه آلود گردد.

شايان ذكر است سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكى www.cyberpolice.ir آماده دريافت گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران گرامى بوده و همچنين كاربران گرامى مى‌توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاى سايبرى را از اين سايت دريافت نمايند.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار