124907
۱۸ آذر ۱۳۹۶

نامگذاری یک چهارم نوزادان پسر در استان یزد با نام و القاب پیامبر

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از نامگذاری یک چهارم نوزادان پسر در استان یزد با نام و القاب پیامبر اسلام، حضرت محمد(صلی‌الله علیه و آله و سلم) خبر داد.

به گزارش کودک پرس به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان یزد، سیدمحمد طباطبایی اظهار داشت: علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و واژه هایی با بار معنایی عارفانه ورای از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه مردم ایران به حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم) وصف ناشدنی است به طوری که در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال، بیش از ۱۲ میلیون ایرانی به نام محمد، القاب و کنیه‌های ایشان مزین هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد همچنین از علاقه والدین یزدی برای انتخاب نام «محمد» و مشتقات آن برای نوزادان خود خبر داد.

طباطبائی افزود: در هشت ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۵۷۷ مورد ولادت در ادارات ثبت احوال استان یزد به ثبت رسیده که از این تعداد ۹ هزار و ۱۲۵ نفر پسر و ۸ هزار و ۴۵۲ نفر نیز دختر بوده اند.

 

 

وی عنوان کرد: برای ۲ هزار و ۳۰۰ نوزاد نام مبارک «محمد» و ترکیبات آن همراه با سایر القاب پیامبر ختمی مرتبت نظیر احمد، محمود و مصطفی انتخاب شده که معادل ۲۵ درصد کل متولدین پسر استان است.

طباطبایی بیان کرد: در سال جاری ۱۸۵ اسم از مشتقات محمد در استان یزد به ثبت رسیده که در صدر آنها نامهای محمد، محمد طاها، امیرمحمد، محمدحسین، محمدمهدی، محمد یاسین، محمد امین، محمدرضا و محمدجواد هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری در مجموع ۸۵۰ اسم برای نوزادان پسر انتخاب شده که ۳۰۷ نام دارای فراوانی یک بوده است همچنین از هزار اسم انتخابی برای نوزادان دختر نیز ۴۴۰ اسم منحصر به فرد و با فراوانی یک به ثبت رسیده است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار