124870
۱۶ آذر ۱۳۹۶
حاشیه‌های بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛

قدردانی ویژه مردم همدان از بازیگر معلول ایتالیایی

آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در حالی خاتمه یافت که مردم همدان به طور ویژه ‘ماریا فرانچسکا’ دختر معلول ایتالیایی را به خاطر بازی جذاب او در نمایش ‘دفتر خاطرات جوجه اردک زشت’ تشویق کردند.

به گزارش کودک پرس ، مردم همدان در نامه ای به دبیر جشنواره از وی خواستند ‘ماریا فرانچسکا’ را به روی سن دعوت کرده و تشویق کنند.

این بازیگر با وجود معلولیت ذهنی بازی بسیار جذابی را در زمان برگزاری جشنواره برای کودکان همدانی به نمایش گذاشت که رضایتمندی والدین همدانی را به دنبال داشت.
هیات داوران همچنین ‘ماریا فرانچسکا’ را برای بازی در نمایش ‘دفتر خاطرات جوجه اردک زشت’ حائز دریافت لوح تقدیر جشنواره دانست.
نمایش ‘دفتر خاطرات جوجه اردک زشت’ از کشور ایتالیا به عنوان نمایش برگزیده مسابقه بین الملل بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی کارگردان برجسته تئاتر کشور با شعار ‘کودکی‌؛ همسفر قصه‌ها’ کار خود را از 10 تا 15 آذرماه آغاز کرد تا گامی در راستای تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش بردارد.
در این دوره 48 نمایش داخلی و خارجی در بخش‌های تخصصی شامل تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر خردسالان، تئاتر خیابانی و تئاتر دانش آموزی اجرا شد.
برپایی چهار کارگاه آموزشی از برنامه های جنبی جشنواره بود.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیم نگاهی به کودکان زلزله زده کرمانشاهی داشت و جمعی از کودکان این استان را برای تماشای نمایش به همدان دعوت کرد.
بیش از 60 مهمان خارجی از کشورهای کره جنوبی، فرانسه، چین، آلمان، روسیه، استرالیا، آذربایجان، دانمارک، ترکمنستان و ایتالیا در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

کتاب بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز منتشر و برای سال های بعد به یادگار گذاشته شد.
همدان سابقه پنج سال میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در پرونده فرهنگی خود به ثبت رسانده است و برای تبدیل شدن به قطب تمام فعالیت های کودک و نوجوان تلاش می کند.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار